19 juli 2025, 05:15:59

Sallandse Valkparkieten 2010

Gestart door Rob S, 28 februari 2010, 16:26:11

« vorige - volgende »

Rob S

Ja het is heel erg jammer, maar goed, er zijn ergere dingen in de wereld ;)
We zien wel wat het wordt, en anders wachten we toch gewoon op volgend jaar. Het is nou eenmaal de natuur, en daar kan en wil ik niets aan veranderen.

Nou ik zeg, welterusten

Groeten Rob

*Esther*

Zo'n jaar had ik vorig jaar.
op het laatst nog net een mooi nestje en dat was het.

gr Esther

•=Bonnie=•

Ohw jee, was dit de 2e ronde al? Balen, maar net wat je zegt, er zijn ergere dingen. En beter geen jongen dan allemaal doden.

Rob S

Citaat van: •=Bonnie=• op 19 mei 2010, 10:48:11
Ohw jee, was dit de 2e ronde al? Balen, maar net wat je zegt, er zijn ergere dingen. En beter geen jongen dan allemaal doden.

Ja dit was de 2e ronde al. Ik had kleine beukensnippers als nestmateriaal. Nu heb ik dat weer vervangen door zaagsel en nu zijn alle valkjes weer bezig met het opnieuw uitzoeken van een blok,  ik ben benieuwd.

Citaat van: *Esther* op 19 mei 2010, 09:13:47
Zo'n jaar had ik vorig jaar.
op het laatst nog net een mooi nestje en dat was het.

gr Esther

Ja dat is inderdaad erg balen, gewoon afwachten wat er nog komt. Aan het weer kan het nu in elk geval niet meer liggen :P

En helaas vond ik gister de Albino bronze fallow dood  >:( Zo ineens uit het niets, heel vreemd.
Dus nu kan ik opzoek naar een nieuwe witmasker bronze fallow pop, als iemand nog wat weet houd ik me aanbevolen ;)

PS: Overmorgen kunnen de eerste eitjes van de zeegroene splendid uitkomen, hopen dat dat wat wordt, ik heb niet geschouwd namelijk

Groetjes

Caroline

Ach gos, balen van je mooie albino bronze fallow .... ik schreef het al in mijn eigen boekje naar aanleiding van je vraag ....

Ik kan alleen geelwang bronze fallows kreken.  ;)

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje......  :'(
En een nieuwe (albino) bronze fallow witmasker is helemaal niet zo makkelijk te vinden.  :-\
Dat wordt dan een echte zoektocht.
Hopelijk gaat het,als het uitkomt,goed met de splendiddonsjes.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rob S

Citaat van: Caroline op 24 mei 2010, 21:39:32
Ach gos, balen van je mooie albino bronze fallow .... ik schreef het al in mijn eigen boekje naar aanleiding van je vraag ....

Groetjessssssssssss

Oke, en daar zit natuurlijk geen split witmasker in? Want dat heeft natuurlijk wel mijn voorkeur ;)
Citaat van: *Yvon op 25 mei 2010, 10:39:10
Hoi hoi

Jeetje......  :'(
En een nieuwe (albino) bronze fallow witmasker is helemaal niet zo makkelijk te vinden.  :-\
Dat wordt dan een echte zoektocht.
Hopelijk gaat het,als het uitkomt,goed met de splendiddonsjes.  :D

Groetjesssss Yvon

Hoi Yvon,

Nee klopt, ik was ook echt superblij met deze, had de pop zelf gekweekt vorig jaar :). Hopelijk kom ik gauw wat interessants tegen en wordt het toch nog wat dit jaar.
Morgen verwacht ik splendid donsjes :D

Groetjes

Valk1969

JAN hier op het forum heeft die zitten geloof ik.

Succes met zoeken en hoop dat je haar vind.

Gr,

Patrick

mariejj

Balen zeg  :-\  geen legnood ofzo?
Tja,, ik kan ze kweken maar die zijn verwant aan de jouwe.  ::)
Yvon jij hebt toch een koppel?
En Tjerk heeft een man zitten maar weet niet of daar inmiddels een pop bij zit?

Caroline

Citaat van: Rob S op 25 mei 2010, 18:05:25

Groetjessssssssssss

Oke, en daar zit natuurlijk geen split witmasker in? Want dat heeft natuurlijk wel mijn voorkeur ;)

Nee helaas voor jou, geen split witmasker.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: mariejj op 25 mei 2010, 18:57:43

Citaat van: Valk1969 op 25 mei 2010, 18:13:59
JAN hier op het forum heeft die zitten geloof ik.

Succes met zoeken en hoop dat je haar vind.

Gr,

Patrick

Bedankt voor de tip ;)
Citaat van: mariejj op 25 mei 2010, 18:57:43

He Marie,

Ja ik heb daar zelf ook aan gedacht maar het lijkt me wel sterk gezien ze al een nestje van 5 eitjes gehad heeft en er al weer 2 eitjes in het blok lagen. Maar het zou zo maar kunnen.
Ik ga eens even verder zoeken ;)
Citaat van: Caroline op 25 mei 2010, 19:09:00
Citaat van: Rob S op 25 mei 2010, 18:05:25

Groetjessssssssssss

Nee helaas voor jou, geen split witmasker.

Dat is jammer, op zich vind ik bronze fallow geelwang wel heel erg mooi maar dan heb ik misschien volgend jaar 2 back up koppels nodig en dat wil ik liever niet. Volgend jaar wil ik nog 3 koppels valkparkieten houden en 4 koppels splendids. Als er dan van die 3 koppels al 2 met geelwang zijn zie ik dat niet echt goed komen.

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Ach wat sneu dat je albino bronze fallow is overleden :'(

Leuk dat de valkjes weer met de blokken bezig zijn.
Hopelijk gaat het allemaal goed nu.
Ik ben benieuwd naar je splendid donsjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Legnood kan altijd hoor, het is niet zo dat als een popje al eitjes heeft gelegd ze geen legnood meer kan krijgen.

Caroline (Carco) van het forum had het dit jaar met Hedwig en die legt al jaren eitjes, eerst alleen en de laatste tijd heeft ze een ventje en heeft ze ook al div. keren een nestje met jongen gehad en toch zomaar vanuit het niets kreeg ze zware legnood. Gelukkig voor Hedwig was er op tijd hulp maar anders was zij eraan overleden terwijl ze dus een ervaren popje is.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Caroline op 25 mei 2010, 20:21:08
Legnood kan altijd hoor, het is niet zo dat als een popje al eitjes heeft gelegd ze geen legnood meer kan krijgen.

Caroline (Carco) van het forum had het dit jaar met Hedwig en die legt al jaren eitjes, eerst alleen en de laatste tijd heeft ze een ventje en heeft ze ook al div. keren een nestje met jongen gehad en toch zomaar vanuit het niets kreeg ze zware legnood. Gelukkig voor Hedwig was er op tijd hulp maar anders was zij eraan overleden terwijl ze dus een ervaren popje is.  :)

He Caroline,

Oke, ik heb al jaren vogels maar altijd gedacht dat het alleen bij hele jonge vogels voorkwam. Hmm het kan dus heel goed dat het dan wel legnood is geweest, balen dat ik er niet op tijd bij ben geweest >:( Echt zonde van zo'n mooie valk met die mutatie...

Citaat van: Anke op 25 mei 2010, 20:12:50
Hoi Rob,
Ach wat sneu dat je albino bronze fallow is overleden :'(

Leuk dat de valkjes weer met de blokken bezig zijn.
Hopelijk gaat het allemaal goed nu.
Ik ben benieuwd naar je splendid donsjes :)
Groetjes Anke

He Anke,

Ja het is echt balen, maar ik ben hard op zoek naar een vervangster en heb eigenlijk ook al wat gevonden maar dat vertel ik wel als het zover is ;)

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de splendid donsjes, ik heb er in elk geval een heel goed gevoel bij. Het popje broedt echt als een malle om het zo maar even te noemen, dat kan haast niet mis gaan. Ik hoop dat er nog wat leuke mutaties tussenzitten bij de jongen, splendids kunnen ook leuke toverballen zijn ;D ;)

Groetjes

Rob S

Helaas zijn er ook nog geen donsjes bij de splendids. Ik heb toch maar even geschouwd en hieruit blijkt dat er maar 1 ei bevrucht is, en dat is waarschijnlijk het laatst gelegde ei. Even wachten nog dus.

Groetjes