8 mei 2025, 04:18:30

spoedvraag

Gestart door mellanie, 24 februari 2010, 19:29:57

« vorige - volgende »

mellanie

ik zit net de ziektes te lezen en ik ben nu bang dat mijn valkje papegaaienziekte heeft wat kan ik hieraan doen?

Kimm

waar baseer jij dat op?
wat heeft jouw valkje nu en hoelang al?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mellanie

ik zag van de week al dat er onder zijn kop wat veren vreemd zitten en bij zijn peopgat is het vies. zijn ontlasting is groen met wit

mellanie

ik zal even proberen om een foto te maken

Kimm

als daar poepjes aan vast blijven zitten kan het zijn dat hij aan de diaree is.
hoe is zijn houding? hoe eet hij? zit hij nog op 1 pootje als hij slaapt?

mellanie

hij zit wel op 1 poot
en we hebben hem net een stokje trosgierst gegeven en die is bijna op dus hij eet wel gewoon

mellanie

maar ik ging eigenlijk kijken omdat hij niest. en niet de hele tijd maar af en toe 4 of 5 niezen en dan weer een tijd niks

Kimm

vaak niezen valkjes als ze hun veren aan het poetsen zijn. zolang het neusje schoon is is er niks aan de hand, alleen dat zijn kontje vies is, is niet goed. dus ik zou het valkje na laten kijken of ontlasting opsturen naar een vogelarts.

mellanie

zijn neus is inderdaad wel schoon. hij zit nu zelf eventjes te fluiten. dat is in de 2 weken die we hem nu hebben de 2e keer dat ik dat hoor en hij zit ook gewoon te knarsen met zijn snavel. hij lijkt niet ziek en zijn kont is nu ook een stuk schoner dan toen ik het van de week zag. kan het zijn dat hij verkeerd voedsel krijgt ofzo? en als hij papegaaien ziekte zou hebben is dit dan schadelijk voor baby's (heb namelijk een zoon van bijna 4 maanden)

Kimm

ik denk niet dat hij papegaaienziekte heeft. dan was hij nu wel erg ziek.
diaree kunnen ze krijgen van bv sla. iets waar veel vocht in zit.
hou wel zijn kontje deze week goed in de gaten en zijn ontlasting.
als hij verder normaal eet, fluit, beweegt etc lijkt mij dit geen ziek valkje.

mellanie

sla krijgt hij niet we zijn nog erg voorzichtig dus hij heeft tot nu toe alleen maar grote parkieten zaad gehad en trosgierst. ik a hem in ieder geval goed in de gaten houden en anders toch maar even naar de arts.
dank je wel ben voor nu wel even gerust gesteld  ;D

Kimm

als hij echt ziek is, dan is hij ook niet meer actief.
wel is het zo dat valkjes heel laat laten zien dat ze ziek zijn. hou het valkje gewoon goed in de gaten en als je het niet vertrouwd zou ik gewoon naar een vogelarts gaan  ;)

groetjes kim