broeds vrouwtje ziek of is dit normaal ?

Gestart door Havic2006, 22 februari 2010, 20:23:20

« vorige - volgende »

Havic2006

Hallo allemaal,

Heb hier een broeds vrouwtje zitten en maak me een beetje zorgen om haar.
Normaal zou het vrouwtje s'nachts moeten broeden, maar dat doet ze niet. Ze zit momenteel redelijk bol op haar stok in de kooi en heb gemerkt dat haar ontlasting anders is dan normaal. De ontlasting is redelijk plat en legt in grote hoeveelheden...

Is dit normaal voor een broeds vrouwtje?

Groetjes

Kimm

bij broedse valkjes is de ontlasting altijd afwijkend en groot en plat. ze houden dit op om het nest niet te bevuilen, maar het feit dat zij bol zit is niet echt goed.
verder zou ik als zij er morgen nog zo bij zit en niet eet en drinkt naar de vogelarts toegaan. het kan zijn dat zij helemaal uitgeput is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

hoi hoi,

Hier is het ook niet standaart dat het vrouwtje snachts broed, maar dat je popje wat bol zit, is natuurlijk niet helemaal goed.

Slaapt ze wel op 1 pootje en eet ze wel?
Moet ze nog een eitje leggen of heeft ze dat allemaal al gedaan?
Heeft ze misschien een bultje onder haar buikje, want dan kan het misschien zo zijn dat ze een eitje moet leggen waar ze moeilijk van af komt....

Misschien moet ze even bijtanken en is ze morgen een stuk beter te pas. Hou haar maar goed in de gaten  :)

Groetjes Manon

Havic2006

Hallo, bedankt voor de reacties !

Ben net gaan kijken en ze zat mooi te eten :d
Ik denk dat ik me zorgen heb gemaakt om niets.
Ze sliep inderdaad op 1 pootje gisteren, dus das ook een goed teken.

Ze heeft al 4 eitjes gelegd, dus kan zijn dat er een 5e op komst is...

's Nachts broedt ze niet :s dus ik niet dat er veel jonkies uit zullen komen... :(
(Mannetje broedt wel overdag en doet veel moeite om de eitjes warm te houden...)

groetjes