5 mei 2025, 16:14:19

gescheiden

Gestart door zazu, 26 februari 2010, 14:19:18

« vorige - volgende »

zazu

hai,

ik heb even een vraagje, want ik had eerst een valkje, en die was heel erg tam, toen hebben we een 2e bij gekocht omdat we dachten dat hij dan niet meer zo alleen was, toen hebben we 2 kooien naast elkaar gehad, en dat 2e valkje werd steeds tammer, maar nog niet super tam, hij bijt nu nogsteeds enzo, maar dat kost natuurlijk ook veel tijd, en ik doe het allemaal rustig op zijn tempo, alleen ze zitten inmiddels denk 2 maanden bij elkaar in de kooi en ze zijn altijd samen maar m'n 2e valkje bijt nu ook ineens, dus mijn vader heeft ze weer apart gezet, eentje boven en eentje beneden, Kan dat kwaad? ze zijn super stil nu,, en normaal fluitte ze best veel.. kan ik ze beter nu apart tam maken en weer bij elkaar doen, of gewoon bij elkaar houden en ze minder tam hebben??

Kimm

even een vraag,
wie bijt het valkje? bijt het valkje jou of het andere valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Wat versta je onder bijten? Mijn vier mannekes happen ook wel eens met hun snavel in mijn hand of vinger, maar bijten niet door. Natuurlijk straf ik dit wel af, maar soms vragen ze daarmee ook aandacht óf willen ze jou bang maken. Daar moet je dus niet aan toegeven, want valkjes die zien dat jij bang voor hen bent worden in korte tijd jou de baas!

Bello

Hoi

De valkjes zijn nu beide stil omdat ze alleen zitten en ze zijn nu aan het treuren.

Gewoon de valkjes in 1 kooi zetten....dan worden ze ook weer vrolijker ;D

Zijn het een mannetje en een popje? Als het mannetje bijt wilt hij het popje beschermen.

Gun de valkjes eerst de tijd om aan alles te wennen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel