17 juni 2024, 17:05:58

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

10 maart 2010, 15:39:21 #15 Last Edit: 11 maart 2010, 21:22:51 by Jel
-----Update-----


* Toen ik vanmiddag toen ik thuis kwam van stage het nest van Gino & Gypsy ging controleren trof ik hier alle 5 de eitjes kapot aan. Gister waren alle 5 de eitjes nog heel en vanmiddag vond ik ze alle 5 kapot en vader en moeder keken niet om naar het nest toen ik de nestkooi verwijderde. Ik heb hun blok inmiddels helemaal schoongemaakt het staat nu bij de verwarming te drogen. Erg jammer maar nu op naar hun volgende en dan wel slagende nestje.

* Wat betrefd de andere valkjes is er niet veel veranderd. Lotus en Princess krijgen van de week een nieuw nestblok omdat hun oude nestblok toch aan vervanging toe was.
Het nestblok van Henkie en Tequila heb ik volledig schoon gemaakt en aat van het weekend weer terug bij hun in de kooi.

* Dan nog even iets over Zilver. Hij vermaakt zich uitstekend, hij heeft zijn plek je wel gevonden de grote kast en klok vindt hij toch erg leuk om als speeltoestel te gebruiken natuurlijk ook omdat hij dan mooi alles van boven in de gaten kan houden.


Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

10 maart 2010, 15:40:05 #16 Last Edit: 10 maart 2010, 15:43:26 by Jel
Dit was ik nog vergeten er volgen natuurlijk snel nieuwe foto's van Zilver!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Landiej

Balen van de vijf kapotte eitjes :-\ Nu maar hopen dat de volgende ronde beter uitpakt.

Fijn dat Zilver het naar zijn zin heeft :) Ik kom binnenkort weer langs voor de foto's!

Caroline

Jeetje wat balen joh, 5 eitjes kapot.  :-\

Succes de volgende ronde met hen.

Fijn dat Zilver het zo naar zijn zinnetje heeft.

Geef je hem een knuffel van me??

En foto's, JAAAA, LEUK!!!  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

16 maart 2010, 14:45:48 #19 Last Edit: 16 maart 2010, 14:49:51 by Jel
-- Update --


Even een update vandaag hebben Lotus en Princess hun nieuwe blok gekregen. Ik heb de bodem van het netblok met een pak zaagsel bedekt en in hun kooi gehangen. Ze zijn nu druk aan het ontdekken wat dit is.
Hier een foto van hun kooi met het nieuwe blok


Nu zijn alle kooien weer klaar voor de volgende ronden.
* Henkie& Tequila begonnen deze week weer met regelmatig het blok in te kruipen meer heb ik bvij hun nog niet ondekt maar hoop dat het niet al te lang meer gaat duren.

* Gino & Gypsy kruipen ook af en toe in het blok maar ook hietr nog geen verder actie.

Ik heb hier nog elke foto's van mijn valkjes die ik toch graag met jullie wil delen.

Hier een foto van de kooi van Gino & Gypsy



Hier een foto van de kooi van Henkie & Tequila


Nog ff snel een foto van alle 3 de kooien op een rijtje.


Verder nog enkele gewone foto's van mijn valkjes:[/color]

* Hier een erg mooie foto van Gino & Gypsy jammer dat ze een beetje overbelicht is geworden.



* Hier Gino & Gypsy allebij hebben ze een lekker grote kuif wat ik zelf helemaal geweldig vind ;D



* Hier mijn oudste valkje Henkie samen met Tequila. Ook deze twee hebben een mooie grote kuif


* Op deze foto is het macho-gedrag van Henkie duidelijk zichtbaar


* Tequila


* Als laatste een foto van Princess


* Verder nog nieuws?? Ja.
Na een langen tijd ga ik dus echt difinitief afscheid nemen van mijn grasparkieten naar dit al een aantal keer te hebben willen doen. Ik had er eerst veel meer nu zijn er nog 7 over, en ja ook deze zullen weg gaan zodat ik in deze grote kamer voilere een koppel valkjes kan gaan houden, hah hoe kon het ook anders... ;D
Wat voor koppelvalkjes het wordt weet ik nog niet helemaal ik twijfel nog al tussen geelwangen/bleekmaskers of toch een andere mutatie.. tips zijn natuurlijka ltijd welkom!
Maar ik hoop dat ik er snel uit ben en op zoek kan naar het juiste koppel.


And last but not least nog wat foto's van Zilver











Zo dit was het wel weer zo een beetje. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Wow, wat ene gave foto's!!!!

Leuk, 3 koppeltjes met een blok.

Succes!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jel

Hier ben ik weer!

ja hoor ik heb vandaag het 2de eitje bij Henkie & Tequila gevonden.
Het eerste eitje ligt er sinds zondag en vandaag het 2de eitje!
ik hoop dat ze ze nu wel uitbroeden
ik zal morgen een foto plaatsen van het nest.

tot morgen!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Gefeliciteerd!!!!

Spannend hoor.  :D

Leuk snel foto's .... tot snel dan maar.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi JEL ...Wat een prachtige valkjes heb je ook , en wat zitten ze daar lekker in hun mooie voilieres ...grtjs Ann   



Jel

Terwijl ik foto's wou maken van het nest vond ik het 3de eitje van Henkie & Tequilla.
Helaas heb ik geen foto kunnen maken van het nest omdat de camara niet wou werken :(
Er komen zo snel mogelijk nieuwe foto's!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Zoals belooft foto's van het nest van Henkie & Tequila


Het nestje van Henkie & Tequila.


Trotse Henkie hopelijk een toekomstige trotse vader..


Hier Tequila hopelijk binnenkort een goede moeder.

* Bij de andere valkjes heb ik nog geen eitjes gevonden. Gino en Gypsy zijn we bezig met het blok maar nog geen eitjes en Lotus en Princess hebben nog niet echt veel interesse in het blok dit komt denkelijk omdat het een geheel nieuw blok is.

* Al mijn grasparkietjes zijn inmiddels weg nu kan de zoektocht naar een mooi koppel valkjes beginnen. Ik hoop op bleekmaskers, geelvangen of iets anders speciaals, Bonte Clear pieds vindt ik zelf ook heel erg mooi. Maar we zullen zien wat het wordt

* Zilver heeft deze week nieuw speelgoed gekregen en is helemaal happy er mee. Ook heb ik hem een stok in zijn kooi gehangen om zijn nageltjes minder scherp te maken want die zijn wel heel erg scherp me nek kan er lekker over mee praten. die is echt een en al rode krasjes maar goed dat hoort zeg maar bij onze hobby

Hopelijk tot snel met meer informatie over het nest van Henkie & Tequila en wie weet wel een nest bij een van de andere twee koppeltjes
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Dierenfreackske

Hoi ...beloofd een mooi nesje te worden hoor, grtjs Ann



•=Bonnie=•

wat zijn wildkleur mannen toch mooi he...  :D

Jel

inderdaad Bonnie
Wildkleur mannetjes zijn erg mooi zijn!
ik heb er 2 en allebij zien ze er geweldig uit
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

☺ Pita ☺

Hoi leuk dat je ook een boekje begonnen bent.
Leuke valkjes heb je hoor :D
Groetjes Petra.