5 juli 2025, 08:40:00

grond wandeling

Gestart door Qwerty de Heer, 19 februari 2010, 16:54:56

« vorige - volgende »

Qwerty de Heer

Hallo iedereen,

Alakazoom klimt regelmatig via de tralies naar beneden. Eenmaal beneden gaat hij op de boden van de kooi rondje lopen, aan het papier knagen. Andreya wil ook naar beneden, maar doet er zó moeilijk over. Het is haar een enkele keer gelukt.
Maar goed, mijn vraag is nou of dit wel normaal is. En waarom ze het eigenlijk doen, voor de lol of doen ze dat ook in hun oorspronkelijke leefgebied?

greetjevandale

coco van mij is ook zo'n grondwandelaar...
ik heb es gekeken of dit natuurlijk is voor een valkparkiet, maar nee, de grond in de vrije natuur is een gevaarlijke plaats, want daar lopen de meeste roofdieren en aangezien een valk een prooidier is zullen ze in de vrije natuur niet snel op de grond komen.
naar mijn idee is dit dus voor de lol.
groetjes,
irma

greetjevandale

btw.
dat je valkjes in de kooi op de grond komen wil niet zeggen dat ze dat ook buiten de kooi doen...de kooi is nl. een "veilige"omgeving en daarbuiten kan nogal een verschil uitmaken.maar er zijn natuurlijk uitzonderingen: coco van ons is bijvoorbeeld een uitstekende stofzuiger wanneer wij iets kruimeligs hebben gegeten. ze gaat dan in de woonkamer de vloer schoonpikken...

Hermien

Mijn 'Vliegtuig'  verandert ook elke avond in een sneltreintje, hoor. Ze voelen zich zó vertrouwd, dat ze  grondaktiviteiten veilig genoeg vinden......

;D   ;D   ;D   ;D

Kimm

bij mij doen ze het ook, al hoewel ik er niet altijd blij mee ben.
als ze eenmaal aan het wandelen zijn over de vloer, dan kan ik niet meer rustig op de bank liggen, want ze gaan dan bij alle snoeren zitten.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

Hier zijn er een aantal ook regelmatig op de grond te vinden, aangezien ik zeil heb liggen is dat niet erg als er een drolletje op komt ;)

groetjes
Manouk

Qwerty de Heer

Nou, zo te lezen zijn grasparkieten wandelaars, zolang de vloer veilig is...  :D :D

Hermien

Tja, ik vraag me eigenlijk nu ook af waarom ik mijn mannekes nog langer 'Vliegtuig' noem. Kan ik beter 'Rijtuig' van maken........ ;D  ;D  ;D  ;D

Creatura

Volgens mij zitten valkparkieten in de vrije natuur ook regelmatig op de grond naar voedsel te zoeken hoor. Ze eten veel graszaden, en die groeien toch echt niet in de bomen ::)

Ik heb zelfs eens gelezen dat er in Australie erg vaak valkparkieten worden doodgereden omdat ze de neiging hebben op de weg te gaan zitten en dan pas op het laatste moment weg te vliegen... :-\

Mijn valkjes zitten ook vaak op de grond. Vooral buiten de kooi vinden ze dat erg spannend allemaal, maar ook in de kooi zijn ze regelmatig aan het scharrelen. Heel normaal gedrag dus :)

Sorella

Hier scharrelen ze alleen in de kooi op de grond, buiten de kooi beginnen ze er niet aan omdat ze weten dat er 2 katten rondlopen.

MIjn eerste valk liep wel over de grond ondanks de 2 katten en de hond (hij was de baas)

Valk1969

Valkparkieten zijn luie vogels. Als ze niet hoeven te vliegen om van A naar B te komen dan doen ze dat ook niet.
Ze lopen of klimmen liever als dat ze gaan vliegen. Hier in de volliere is dat ook het geval. Op de grond zitten is ook normaal (mits ze wel gezond zijn natuurlijk) en vaak zoeken ze voedsel op de grond of andere dingen.

Gr,

Patrick

pipje123

heee,
mijn vogel gaat ook heel vaak over de grond wandelen maar dan een beetje macho lopen te praten/fluiten en een enkele keer gaat die opeens op de bodem van de kooi slapen :S maar dat laatste is zelden.. wij hebben hier trouwens wel een kat rondlopen die geen vlieg kwaad doet maar onze vogel Pip ziet hem als een grote bedreiging en gaat blazen als ze hem ziet maar loopt nogsteeds over de vloer! maar als onze kat te dichtbij komt gaat ze wel naar zn kooi toe..

ruben08

Mijn 2 valkjes die doen bijna elke week hun "Wandeling"
Dan vliegen ze op de grond en stappen ze een paar rondjes van de woonkamer naar de keuken en terug.
En dan vliegen ze dan op hun speeltuin :P

Best wel grappig als je ze ziet stappen.
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

Dirk

Hier ook eentje die graag een wandeling maakt. Vooral nu dat 'm weet dat er een orchidee op de grond staat.. die bladeren daar kan hij niet vanaf blijven!
Daarnaast staat hier een rieten krantenmand waar meneer graag in knaagt..

Wij moeten dus altijd goed opletten.

Hermien

Oefenen voor de valkparkietenvierdaagse.........