27 april 2024, 20:30:14

Chico is er niet meer...

Gestart door Mandy, 26 november 2003, 22:38:04

« vorige - volgende »

jacko

hoi mandy

ik heb net je foto's gezien zijn leuke foto's vooral die foto met je hond en je papagaai ik kwam niet meer bij van het lachen.
dat zou ik wel doen ander komen ze nog een keer naar boven.
maar je beestjes zouden bij z'n eigen denken laat ik vrouwtje maar even helpen met poetsen.hahaha.

groetjes miranda en jacko(valkje)

pona

Hoi Mandy,

Gave foto's.
Ik wilde ook altijd een papegaai maar met het oog op mijn dochtertje(3), hebben we dus voor valkjes gekozen. Maar als ik dan zo je verhaal lees en je foto's zie is het toch wel heel erg gaaf. Is ze heel erg eenkennig of valt dat wel mee?
Mijn vriendin heeft ook een grijze roodstaart en die is alleen voor lekkers over te halen om bij me te zitten. :D :D :D.
Voor Romy (mijn dochtertje) is ie heel erg bang en wil die niets van weten. Maar dat hoeft gelukkig ook niet.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


Mandy

Dank je Tara, Miranda en Ilona. ;)

Hoi Ilona,

Ja, Chico is wel eenkennig hoor, dat hebben de meeste grijze roodstaarten helaas.  :-/
Ze is mijn maatje en Raymon komt duidelijk op de 2e plek, bij andere familie of bezoek komt ze al helemaal niet zitten. Ze is daar bang van, maar als ze te dicht in de buurt komen bijt ze van zich af. :-X
Dus als wij ooit kinderen mochten krijgen dan zal ik die echt niet bij elkaar in de buurt laten, want dan zou dat kind wel eens een vingertje kwijt kunnen raken! :o
Dus als ik jou was zou ik het lekker bij die lieve vriendelijke valkjes houden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

16 januari 2004, 17:09:36 #18 Last Edit: 18 januari 2004, 01:40:18 by Mandy
Zo hier weer een paar mooie foto's van m'n meisje;







Er is alleen iets waar ik me een beetje zorgen om maak...
De afgelopen weken is ineens heel erg gaan slopen. Ja, ik hoor jullie denken, dat is toch normaal voor een papegaai, maar ik vind het vreemd dat ze dat nu na 2 jaar pas gaat doen. Ze is momenteel de stok boven d'r kooi aan het slopen, iedere dag is het stofzuigen, de houtsplinters vliegen je om de oren en vandaag of morgen valt ze ineens van d'r stok als die door midden breekt! :D
Ik ben bang dat ze gestresst raakt om de een of andere reden en dat ze straks ipv de stok zichzelf gaat plukken! :o
Dat is echt m'n grootste angst. :-/





Inmiddels heeft ze weer wat bijgeleerd;

moeve (dialect voor opzij), ga je mee naar boven, ga je lekker mee douchen, ze laat scheetgeluidjes, doet de drukknopjes van de telefoon na en doet het geluid na van de krans (die aan de deur hangt) die tegen de deur tikt als die open of dicht gaat. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

26 januari 2004, 02:53:50 #19 Last Edit: 26 januari 2004, 02:57:24 by Mandy
Ik was laatst nog wat over grijsjes aan het lezen en las toen dat ze vaak hout gaan verpulveren voor nestmateriaal...! :o

Ze is de laatste tijd inderdaad vaak erg opgewonden en gaat me dan zelfs voeren.  :P
Dat beetje wat een valk wel eens doet gaat nog wel, maar de brokken die een roodstaart op kan geven...is iets minder hoor... :-/
Ze maakt dan ook de gekste geluiden (lijkt ook wel een beetje op kreunen... :-* ) en de vreemdste bewegingen. Ik mag dan ook echt alles bij d´r.
Ze zou binnenkort toch geen ei gaan leggen zeker?! :o
Jeetje, en die broeden 30 dagen!
Maar dat gebeurt gelukkig maar zelden in een huiselijke situatie en zonder broedgelegenheid.
Hopelijk is Chico geen uitzondering... ::)

Van de week moesten we nog wel lachen om d´r. Toen Raymon beneden kwam zei ze; hallo Raymon, lekker poepen! :D

O, ja en ze doet tegenwoordig ook kraaien na. Die komen hier regelmatig de vetbolletjes voor de mussen weg jatten en maken dan met z'n allen aardig wat kabaal, wat Chico nu dus ook nadoet. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Wat een gezellige babbelkous is Chico.
Raymon en jij moeten straks nog oppassen wat jullie tegen elkaar gaan zeggen, Chico brieft alles zo door. :D

Ben benieuwd of ze een eitje gaat leggen.
Succes ermee!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

suus

hoi mandy,
Ik heb ook een chico maar dan in valkparkietenversie :D, Die van mij fluit het deuntje van papa chico van Tony Esposito na. Een idee voor jouw Chico??
groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

giovanni

hello Mandy

zie het onderwerp nu nog maar, en direct al van  :o :o :o ! ! !
Wat heb jij een mooie roodstaart!! De tante van men ma had ook zoeen, maar nu is ie dood :( ze hadden hem een dag alleen gelaten en er was iets mis met de verwarming ofzo dus eens heel koud, dan weer heel warm... en ie werd ziek en dan alleen maar afgetakeld :(

grtjs

beatrice

Fantastisch!!
Ik heb ook een grijze roodstaart gehad gedurende 21 jaar. Coco kwam uit Congo en soms kwam hij op mijn hand en arm, maar ik kon aan hem zien wanneer het kon of wanneer hij boos was.Ik heb nooit geweten hoe oud hij was.Hij kon heel goed praten en zingen en fluiten en hij kon de parking voor het huis zien. Als er iemand op bezoek kwam blafte hij voordat de honden blafte. Wat hij heel goed kon zingen( hij deed dan mijn man na) was : only you, zelfs met vibrato in de stem. Veel succes met Chico
béatrice

Lique

CitaatFantastisch!!
Ik heb ook een grijze roodstaart gehad gedurende 21 jaar. Coco kwam uit Congo en soms kwam hij op mijn hand en arm, maar ik kon aan hem zien wanneer het kon of wanneer hij boos was.Ik heb nooit geweten hoe oud hij was.Hij kon heel goed praten en zingen en fluiten en hij kon de parking voor het huis zien. Als er iemand op bezoek kwam blafte hij voordat de honden blafte. Wat hij heel goed kon zingen( hij deed dan mijn man na) was : only you, zelfs met vibrato in de stem. Veel succes met Chico
béatrice
Wat leuk zeg, grijze roodstaarten zijn echt heel intelligente dieren. Ik vind ze ook schitterend. Als wij ooit een keer gaan verhuizen, en een grotere woonkamer hebben, zou ik best een grijsje willen hebben.
Wat goed zeg, dat hij ook mooi kon zingen.

groetjes Lique

Mandy

8 februari 2004, 20:13:19 #25 Last Edit: 8 februari 2004, 20:13:41 by Mandy
Citaathoi mandy,
Ik heb ook een chico maar dan in valkparkietenversie :D, Die van mij fluit het deuntje van papa chico van Tony Esposito na. Een idee voor jouw Chico??
groetjes suzanne (1)


Die staat nog in de planning! ;)

Ze heeft nu "s-h-i-t" geleerd en momenteel leren we ze "hieperdepiep hoera!", want zaterdag 14-2 (valetijnsdag  :-* ) wordt ze 2! ;D

O, ja, en geen ei gezien hoor, het is gewoon een sloperd geworden! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

CitaatFantastisch!!
Ik heb ook een grijze roodstaart gehad gedurende 21 jaar. Coco kwam uit Congo en soms kwam hij op mijn hand en arm, maar ik kon aan hem zien wanneer het kon of wanneer hij boos was.Ik heb nooit geweten hoe oud hij was.Hij kon heel goed praten en zingen en fluiten en hij kon de parking voor het huis zien. Als er iemand op bezoek kwam blafte hij voordat de honden blafte. Wat hij heel goed kon zingen( hij deed dan mijn man na) was : only you, zelfs met vibrato in de stem. Veel succes met Chico
béatrice

Jeetje, ik hoop dat mijn meisje ook zo lang bij me mag blijven! :P

En het is leuk als ze geluiden nadoen en je napraten, maar nog leuker is als ze de link juist weten te leggen. Chico doet dat bv als iemand komt (hallo) en gaat (audoe).
Meer niet, maar nu heeft ze hier ook nog weinig intelligents geleerd om logische combinaties mee te maken... :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

beatrice

Ze kunnen heel goed hun woordenschat aan de juiste situatie aanpassen, zo zei Coco als de telefoon rinkelde onmiddelijk hallo , hij praatte ook met verschillende stemmen. Op een dag ( wij waren allemaal verkouden) hoeste hij de hele dag door. Ik wou de dierenarts bellen toen ik besefte dat hij ons gewoon imiteerde. Ik mis wel Coco, nu heb ik Cesar de valkparkiet die heel lief is maar niet praat. Misschien koop ik nog wel een grijze roodstaart, ik ken een kweekster in Nassogne en die is heel is heel goed, heel gewetensvol .
Veel plezier nog met de jouwe
groetjes
béatrice

Mandy

Chico is jarig, ze is vandaag 2 jaar geworden! ;D

Ze is lekker verwend met een snoepstaaf en een lekkere banaan  :P ;



Maar die krijgt ze wel vaker hoor. ;)

En ze zingt voor zichzelf de hele dag hieperdepiep hoera! :D
Zondag zijn we begonnen met oefenen en maandag deed ze het al!  :) Ik heb het op een filmpje staan, maar kan het hier helaas niet laten zien/horen.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Geef de jarige jop maar een lekkere kroelbeurt namens mij.

En er mogen natuurlijk nog een hele boel jaren bij komen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006