Valkparkiet skip valt af (update )

Gestart door Nancy18, 15 februari 2010, 20:04:27

« vorige - volgende »

Nancy18

15 februari 2010, 20:04:27 Last Edit: 21 februari 2010, 13:42:29 by Nancy18
Hallo allemaal,

Vanochtend toen ik naar beneden ging om de vogels eten /drinken te geven, zag ik mij vogel Skip zielig zitten. Ze zat op 2 poten en schreeuwde helemaal niet! Ik dacht dat ze het koud had, omdat ze een beetje bol zat. Maar ze hebben nu weer een wormkuurtje moest om de 3 maanden herhaald worden. Daar ben ik gisteren mee begonnen. Ook heb ik Skip gewogen en woog zondag 100 en nu weeg ze 95. Ze heeft bijna niet gegeten en heeft ook nog niet gedronken. Ik denk zelf dat ze weer een infectie heeft. Maar het is ieder jaar het zelfde. Elke keer rond eind febr begin maart worden ze weer ziek... En dan blijf je bezig tot okt...

Ik hoop dat jullie hiervan iets herkennen bij je eigen valkjes?

Als ze morgen weer af is gevallen ga ik morgen nog naar de vogelarts!

Kimm

5 gram in 1 dag afvallen is gevaarlijk.  :o
ik zou morgen gelijk naar de va gaan.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi,

Groot gelijk dat je naar de VA gaat...
Het is overigens ook niet normaal als ze zo'n half jaar ziek of aan het sukkelen is met haar gezondheid hoor.
Hier zijn de valkjes altijd hetzelfde... zelfde gedrag, altijd even vrolijk of sjagerijnig.... alleen als ze in de rui zijn willen ze veranderen qua gedrag...

Ik zou haar even na laten kijken

Groetjes Manon

Nancy18

16 februari 2010, 07:45:40 #3 Last Edit: 16 februari 2010, 09:11:28 by Nancy18
Ze is ook nog in de rui. Ga Skip vandaag weer wegen. En dan ga ik de vogel arts bellen voor een afspraak. Ik heb Skip weer gewogen en is nu totaal  gram afgevallen. Ik ga zo een doker bellen! en vragen of ik vandaag nog terecht kan komen!

dankje voor de reactie`s!

Caroline

Niet goed hoor!!!!

Ook hier zijn mijn valkjes het hele jaar gezond en iets rustiger in de periode van de rui maar meestal zie ik eerder veertjes liggen dan dat ik het ruien herken aan hun gedrag.

Misschien eens overleggen met een goeie vogelarts wat de reden kan zijn van zieke valkjes van februari tot oktober.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nancy18

Hallo allemaal

Ik ben net terug met skip. Ze heeft mega bacterie en schimmels. Dus ik moet 4 weken behandelen en dan moet ik weer bellen ... Hoop dat ze het allebei halen!

Kimm

heftig :-\
ik duim voor je.

veel beterschap voor je valkjes.

groetjes kim

Kimm

hoi nancy,

hoe gaat het nu met je valkjes?

groetjes kim

Caroline

Jeetje, dat is niet niks.  :-\

Heel veel sterkte.  :-*

Hou je ons af en toe eens op de hoogte hoe het me je valkjes gaat??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nancy18

Hallo allemaal,

Het gaat iets beter.... ze eten alweer een beetje, ik heb er trosgiers erin gedaan. En dat eten ze. Ook krijgen ze bijvoeding, omdat ze toch nog een beetje afvallen. Ze krijgen ook poeder voor de darmen in werking te houden...  Gelukkig schreeuwt ze af en toe weer een keer.. Alleen ze is nu wel eenkennig. Maar dat is alleen omdat ze medicijnen krijg. Dan wilt ze alleen bij mij.

Kimm

hoi nancy,

ik ben blij dat het ietsje beter gaat en ik hoop dat ze echt snel weer beter worden.

groetjes kim

Nancy18

Hallo,

Het gaat weer beter. Ze zijn weer beter. Maar moet nog wel 1 week behandelen .. dan heb ik weer 4 weken behandeld.

Ze hebben net een douche gehad, ze vonden het erg lekker!

En nu hopen dat het weer goed gaat!

Kimm

ik ben heel erg blij voor je meid!!  :D
goed gedaan.

groetjes kim

Nancy18

hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraag aan jullie..

Mij valk Noa schreeuwt als ze zich uitrek, ik zelf dat ze last heeft van spierpijn... We zijn net 1 week gestopt met de medecijnen. Maar ik vind dat ze heel erg veel slaap.

Ze slaap wel op een pootje. Eten doet ze niet echt. Af en toe een beetje eten. Ook hebben ze druiven gehad. Dat vinden ze erg lekker.
Als ze morgen nog niet beter is, dan ga ik morgen proberen of ik nog terecht kan bij de VA.

Heeft iemand ervaring met spierpijn van een valkje? Laat het me dan even weten

Kimm

hoi nancy,

ik heb hier geen ervaring mee, maar lijkt mij het beste om naar de va te gaan , aangezien zij niet goed eet ook.
groetjes kim