14 mei 2025, 22:32:38

Jonge valkjes geplukt?

Gestart door Huuskes, 10 februari 2010, 15:35:27

« vorige - volgende »

Huuskes

Goedendag, ik heb voor het eerst een nest met vier valkjes, nu zijn ze een week of 7 en pas uitgevlogen. De vleugels zijn mooi met veren maar op de rug van de beestjes is het net of het kaal geplukt. Is dit normaal of groeit dit nog aan. Ik ben ook nieuw op het forum hopelijk kan iemand mij helpen. Groeten Berry. de laatste foto is van pa en ma.

patty_dordtse valkjes

het groeit gewoon weer aan.
zijn dat oudere foto's die u geplaatst heb of hoe ze nu zijn?

zitten ze in de buitenvoliere ?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Huuskes

Beste Patty, bedankt voor de snelle reactie, de foto's zijn van afgelopen zaterdag. ze zitten inderdaad in een buitenvoliere maar wel wind en tochtvrij. De laatste foto is inderdaad van de ouders. Het is mijn eerste nestje dus alles is nog nieuw voor mij.

patty_dordtse valkjes

maar het groet wel weer aan.
ze zullen het wel koud hebben met een bloot ruggentje.

zou beter voortaan tegen de zomer pas gaan kweken omdat het best koud is geweest.

en uhm nu weer.
jonge valkjes te koop

Huuskes

Hoi Patty, bedankt voor de info. Ik heb de blokken inderdaad laten hangen van het idee lekker beschut voor ze. Maar we wachten het wel af. Groeten Berry

patty_dordtse valkjes

zijn er geen jongen doodgegaan dan?

hier zijn ze ook trouwens al flink bezig en er ligt 1 ei op de bodem in de voliere en zit er trouw op te broeden dus ik ben ook aan het vragen en doen.
jonge valkjes te koop

Huuskes

Ik had vijf eitjes waarvan er vier van zijn uitgekomen, zou dit plukgedrag van de ouders zijn? of zou het komen dat ze zolang in het blok zaten dat ze elkaar hebben geplukt?.

patty_dordtse valkjes

denk eerder de ouders die schuldig zijn.

kan verschillende redens hebben haha...

zitten de ouders nou gewoon weer in het blok constant?

dan zal er een volgend nestje komen
jonge valkjes te koop

Huuskes

Er zijn er twee uitgevlogen en nog twee in het blok. Ik wacht het rustig af. Kan het door de kou komen dat ze laat zijn uitgevlogen?

patty_dordtse valkjes

zou kunnen natuurlijk.

ik zou het ook koud hebben met een bloot ruggentje  ;D
jonge valkjes te koop

Huuskes

Bedankt voor je tips en reactie, ach met een koud ruggetje heb je wel weer een reden om het warm te laten maken... ;)

*Manon*

Het is niet goed hoor om met dit weer een nestje buiten te krijgen....
Je doet er we een beetje laconiek over, maar als de jongen het koud hebben, dan kunnen ze nog een achterstand op lopen ook... en daar zit toch niemand op te wachten!!

Ik vind het wel een prestatie dat er nog 4 jongen uit zijn gekomen met dit weer van de 5, maar ik zou nou toch echt het blok weghalen hoor, voordat ze weer een nestje gaan beginnen...

Even een tijdje wachten tot het voorjaar wordt, dan voorkom je een boel problemen.

7 weken en dan pas uitvliegen is erg laat inderdaad.... kan je niet zeggen waarom dat is, meestal zijn ze tegen die tijd al (bijna) zelfstandig....

Groetjes Manon

Groetjes Manon

Huuskes

Beste Manon, Ik heb de blokken ook weggehaald, ben helemaal nieuw met vogels en is mijn eerste winter met een volliere. De jongen gaan wel goed nu eten nu zelf en vliegen ook al, de verenlaag groeit snel aan op dit moment. Bedankt voor je reactie

*Manon*

Spannend dus  :D

alle begin is lastig, ik heb momenteel mijn derde nestje, nu kan ik wat relaxter zijn daarin, maar in het begin vond ik het lastig hoor.... nu geniet ik er erg van!!

Groetjes Manon