29 april 2024, 11:45:41

Nieuw Kooi! (met dank aan Nel)

Gestart door ConkerSquirel, 3 februari 2010, 13:55:54

« vorige - volgende »

ConkerSquirel

Ben vandaag de kooi wezen halen bij Nel (bobbie) ik maak dit topic om nel te bedanken en op te hoogte te houden van de bouw :) ik ben hem nu inmekeer aan het zetten zal later fotos posten als die af is en coco er in zit :)

Nog bedankt Nel :)

Groetjes Kevin

bobbie

 :D :D :D Is goed Kevin, hij is je van harte gegund.

Succes bij het in elkaar zetten.

groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

Ok hij staat in mekaar  ;D was makelijker dan ik dacht  :) alleen coco zit er nog niet in want ik moet even nieuwe stokken hebben (die ga ik zo even halen) daarna ga ik de kooi helemaal in orde maken en coco overplaatsen (zal dan weer nieuwe fotos uploaden :))

bobbie

Snel gedaan Kevin. :D

Misschien kan je in de buurt takken zagen? Of zijn bij jullie ook alle wilgen al gekortwiekt?

Ik ben benieuwd wat Coco er van vindt.

Doei, Nel :)

ConkerSquirel

ik ben naar de dierenwinkel geweest maar die wisten niet watvoor kooi het was (tenminste ze konden ern iks voor vinden) dus zijn we maar even naar een hout winkel geweest daar 1 stok van 2.70m gehaalt met dezelfde dikte van de stok die coco nu ook heeft (ietjes dikker 1mm ofzo :P) dus die moeten we dan even op maat zaggen en de gleuf erin zagen en dan kan coco er pas in je hoort het nog wel! :)

bobbie

De kooi heet King kooi van G&G. Daar verkopen ze geen losse stokken bij. Je krijgt ze er wel bijgeleverd maar ik ben meer een mens van natuurstokken, die zitten er bij mij in.

Dat is ook het voordeel van natuurtakken: die zaag je zelf op maat én je vogel kan er lekker aan kluiven. Vinden ze heerlijk. ;)

Nu heb je zeker een soort bezemsteel? Is wel glad voor hem. En je kan inderdaad beter een beetje te dikke stok hebben dan een te dunne.

Succes ermee.

Groetjes, Nel :)

Landiej

Het is zelfs nog beter om stokken van verschillende dikte te hebben. Op zich niets mis met het hout dat je nu gekocht hebt, maar misschien is het slim om ook nog even in de tuin/het park te gaan kijken naar mooie takken?

ConkerSquirel

soort van ja maar deze is precies hetzelfde als de stok die die nu heeft dus veel maakt het niet uit hijs er aan gewent (alleen iets dikker) maar me pa zij ook nog dat als ze een keer naar het bos gaan met de honden dat die dan een mooie tak mee zou nemen. dus hij gaat ook gewoon wat natuurlijks in zijn kooi krijgen aangezien die daar nu ook de ruimte voor heeft :) maar ik denk dat ik hem zo gewoon over plaatst naar zijn nieuwe kooi stok of geen stok denk dat het voor hem niet zoveel uit maakt zolang die zijn badje maar heeft :P of kan ik beter wachten tot er stokken in zitten?

ConkerSquirel

landiej toen jij dat aan het typen was waas ik ook bezig met aan het typen dat me pa een keertje een tak zou menemen uit het bos als ze er een keertje heen gaan (ik ben niet echt een bos persoon maar vind de natuur wel erg mooi)

bobbie

Ik snap dat je popelt Coco in zijn nieuwe kooi te zetten, maar ik zou toch wel zorgen dat er 2 stokken in zitten zodat ie lekker kan zitten. Of hij moet gewend zijn aan alleen op zijn badje te zitten en het stuk touw wat er in hangt. Overleg maar even met je ouders wat je het beste kan doen.

Groetjes, Nel :)

ConkerSquirel

coco zit bijna altijd op de grond of op zijn badje hij slaapt alleen op zijn stok en hij klimt naar boven via zijn stokken maar er echt op zitten doet die niet

bobbie

Als jij en je ouders denken dat het prima is voor Coco moet je het gewoon doen. Ik ben benieuwd.

groetjes, Nel :)

bobbie

Heb je zijn eet- en waterbakje er al in? En zijn badje?

ConkerSquirel

3 februari 2010, 17:11:33 #13 Last Edit: 3 februari 2010, 17:16:53 by ConkerSquirel
heb net zijn etensbakje erin gedaan zijn water haalt die ook altijd uit zijn badje (hij zit er nooit in hij drinkt er alleen uit :P en op een of andere manier neemt die altijd het liefst zijn zaadjes mee naar zijn badje :P en gaat die ze daar opeten ( hij maakt ze eerst nat) maar coco zit nu even los en het eerste wat die deed was boven op de kooi landen en hij zit nu op zijn bad boven op de kooi de kooi te bekijken

bobbie

 :D :D :D :D


Nu maar hopen dat ie hem mooi vindt ;)