7 mei 2025, 07:37:01

slechte veren

Gestart door jeroenn, 1 februari 2010, 20:05:22

« vorige - volgende »

jeroenn

onze didi is nu 9 maanden oud.
alleen het valt op dat zijn veren pak heel slecht is.
zijn staart veren breken steeds af door het klimmen denk ik.
didi is gekortwiekt maar vliegt al een stuk verder dan eerst niet niet goed knalt soms tegen de muur op.

Mark

En wilde je hier iets over vragen of wilde je dit alleen maar mededelen?
gr.

jeroenn

how sorry was nog een stuk vergeten te typen ::)
nou mijn vraag was wat kan ik hier aan doen.
vitaminen tekort?

smiley

Hallo Jeroen

Jonge valkjes zijn nogal lomp ,en moeten het vliegen echt leren !
Doordat jouw valkje is gekortwiekt heeft hij net iets minder evenwicht .
Waardoor hij regelmatig verkeerd terecht komt bv. tegen de muur .
Dat zal je ook wel zien en dan staan meestal de staartpennen allemaal wijd als hij tegen de muur land.
Dit is een niet natuurlijke houding van de staart en elke keer dat het gebeurt ,worden  de staartpennen beschadigd waardoor ze gaan afbreken.
Pas wanneer het valkje weer zijn normale vleugelpennen terug heeft zal ook de staart weer normaal eruit gaan zien .
Maar dit zal pas gebeuren na de rui ,en soms zelfs na twee ruien.
Ik heb hier zelf ook een valkje die dit probleem heeft gehad en eruit zag als een kale kip ,maar het is helemaal goed gekomen .
Ik liet haar altijd op de grond lopen ,en ging dan bij haar zitten ,want hoe minder ze vloog des te minder gebroken pennen had ze .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

jeroenn

hoi smiley,

bij alle jongen die wij tot nu toe hebben gehad is het nog niet zo erg voor gekomen als bij didi.
ik denk zelf dat het komt door de kooi waar ze in zit met zijn "vrienden".
die zijn namelijk al wat ouder en hebben al hun veren al weer terug doe vliegen dus mooi rondjes door de kamer.
hier heeft didi zich nooit wat van aan getrokken tot net 2 week geleden wil ze ook graag mee vliegen dit lukt hem al goed.
alleen de landing is wat minder.