10 mei 2024, 06:03:03

Poetsen als ik met trosgierst kom

Gestart door Sarynda, 30 januari 2010, 11:17:27

« vorige - volgende »

Sarynda

Hallo,

ik ben hard bezig Kira tam te maken, heb vrij weinig tijd maar als ik tijd heb (meestal 's avonds) kom ik toch met trostgierst in de kooi.

Het vreemde is dat ze, zodra ik zo'n vijf minuten in de kooi ben, zichzelf gaat poetsen en niet echt meer kijkt naar de trosgierst. Als ik dan beweeg met de trosgierst begint ze te fladderen en te blazen, maar daarna gaat ze vrolijk verder met poetsen.

Weet iemand wat dit is? Ze eet niets van de trosgierst ofzo... Lijkt er alleen maar boos op te worden als ik ermee beweeg.

Alvast bedankt!

Groetjes, Eline

nick

hallo,
dit gedrag heb ik ook mij mijn valkparkieten , vrij normaal , je hangt iets voor hun neus wat ze bang maakt , ze voelen zich dan kort bedreigd en zodra jij dat trosgierst weer weghaald is het weer over en gaan ze idd gewoon weer verder met een schoonmaak , niks om je zorgen over te maken want ik heb dat ook , alles wat in hun kooi komt voelt als eerste instantie als bedreiging , desondanks zijn mijn valkjes mega tam  , je zult zien als je het gewoon in de kooi legt dat ze het kort erna wel gaan opzoeken , groeten nick