Valkjes Tara & Chico * Nieuw huis gezocht 17-06 *

Gestart door willianne, 25 januari 2010, 18:30:19

« vorige - volgende »

Kimm

hoi willianne,

jee wat jammer zeg.
weet manon hier al vanaf?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ida

Hi Willianne,

Jeetje wat jammer dat je deze beslissing moet nemen  :'(
Je hebt echt alles geprobeerd om het gedrag van Tara te veranderen, jammer dat het niet gelukt is.

Heel veel succes met het vinden van een nieuw baasje voor Tara & Chico.

groetjes Ida

Kimm

hoi willianne,

ik zat nog even te denken......

kunnen tara en chico niet tijdelijk even ergens anders logeren, zodat tara jou even kan vergeten en ze dus aan elkaar moeten gaan wennen? zo ziet tara jou niet en zit zij in een hele andere omgeving en dan heb je grote kans dat zij zich anders gaat gedragen. zo kan jij ook weer even bijkomen, want tara voeld zeker aan dat jij je hier aan ergert.

ik heb 2 jaar geleden mijn happy bij manon laten logeren, ivm vervelend gedrag hier in huis.
happy pastte zich prima aan in de omgeving van manon. toen ik happy weer terug kreeg, was het vervelende gedrag over.
het is de moeite waard om het te proberen als je die keuze zou hebben.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Serita

Jeetje wat een heftige beslissing, maar ja je eigen leven gaat toch wel voor dan he. Als je je niet meer prettig voelt in je eigen huis is dat wel vervelend.

Misschien is het idee van uit logeren gaan wel wat, wie niet waagt wie niet wint, toch?

amazingleeuwtje

Hoi Willianne,

Ik hoor net van Manon dat jij een ander huisje zoekt voor jou valkjes..
Jammer dat je geen plezier van ze kan beleven, wil je ze echt beide wegdoen nu en helemaal geen valkjes meer?
Ik zal je een een pb sturen.. ;)

Ida

Willianne en Manon hebben het al samen gehad over tijdelijk ergens logeren.........maar is waarschijnlijk niet zo makkelijk te regelen........

groetjes Ida

*Manon*

Inderdaad, hebben Willianne en ik het erover gehad om Tara en Chico hier een tijd te laten logeren.

En de afstand is heel misschien ook geen probleem, maar ik heb begrepen dat Willianne gekozen heeft om ze te herplaatsen.

Ik was vanaf het eerste begin verliefd op Tara, zoals iedereen wel weet ondertussen, ben ik helemaal gek op grijze snuitjes.... toen ik zag dat tara een witmasker cinnamon was, wou ik haar het liefst zelf houden, maar omdat ik ook een albino in het nestje had, en ik met mezelf had afgesproken dat de eerste zelfgekweekte albino hier bleef wonen en ook Jipp, hun broertje uit het vorige nestje hier al bleef wonen heb ik besloten om haar toch weg te doen... Willianne vond Tara ook helemaal geweldig en ik vond het super dat Tara daar ging wonen....

Nu zou ik het liefst Tara terug nemen, maar dan krijg ik teveel familie in de voliere en dat kan gewoon niet.... dus ik hoop dat ze een heel fijn huisje gaat krijgen  :)

willianne


willianne

Hoi Allemaal,

Tara & Chico hebben 2 weken apart gestaan in een ruimte waar ik alleen eten en drinken kwam geven en een week dat er niemand thuis was en ze door een "vreemde" eten en drinken kregen.
Maar ook dit heeft niet geholpen :-[
Je word er moedeloos van en verbetering zie je er voor jezelf niet meer in zitten omdat je al zoveel geprobeert heb en niks wil helpen,ben ik ook erg bang dat Tara & Chico tijdelijk bij Manon huisvesten ook geen optie is (voor mijn idee dan hé).

Of zijn jullie ervan overtuigd dat het wel zo goed als zeker is dat dit werkt en de oplossing is?
(de afstand is geen probleem,want daar is al een oplossing voor ;))

Groetjes,

Willianne


Ida

Hi Willianne,

Jij hebt echt alles geprobeerd en als je denkt dat tijdelijk  logeren geen optie is dan met je het ook niet doen. Het is niet gezegd dat het werkt en dat het de oplossing is....

Ik hoop dat je een heel goed nieuw baasje vindt voor Tara en Chico  ;)
Succes meid en sterkte !

Ida

Jel

aii wat een vervelende beslissing...
Tara is echt een mooi valkje.
Ik had het ook met Zilver dat hij een tijdje heel veel op me ging roepen dit heb ik hem duidelijk gemaakt door hem een weekje te negeren nu is dat gedrag helemaal over..
jammer dat het bij jou niet hielp.
Ik hoop dat je een mooie nieuw huisje kan vinden voor je 2 valkjes!
Maar is dit nu definitief hij einde van je valkjes? ik bedoel komen er nooit meer nieuwe valkjes?

Groetjes
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Saar

Ik zou het toch proberen, ze ergens anders laten logeren.
Als je ze dan na een poosje terug krijgt, zou ik de kooi op een andere plek zetten. En de inhoud van de kooi helemaal veranderen. Ook er voor zorgen dat je ze bv eten geeft wanneer het jou uitkomt.. Ff ervoor zorgen dat ze echt helemaal opnieuw moeten wennen. Helpt dit nog niet dan heb je je best gedaan. :)

Creatura

Hey Willianne,

Wat vervelend dat je deze beslissing moet nemen :( Maar dat doe je niet zomaar :-\ Ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment helemaal gestresst wordt. En als jij het niet wordt; dan de buren misschien wel ::) Die van mij kunnen soms ook behoorlijk tekeer gaan, maar dan vooral het roepen als ze denken dat ik eraan kom, en als ik net binnenkom. Ik vraag me weles af hoe de buren dat zouden vinden als ik eens niet meer anti-kraak woon... Maar ja, dat zie ik tegen die tijd wel.
Als een vogel de hele dag door krijst is dat om grijze haren van te krijgen....echt heel begrijpelijk.
Ach ja...ik hoop dat je een leuk huisje voor ze vindt :) Jammer dat jouw eerste ervaring met een valkje niet zo goed is verlopen.  :'(

Sterkte!

xx Renske

willianne

@ Jel:

Als ik allebij de valkjes herplaatst heb dan neem ik geen nieuwe valkjes meer,ik wil niet nog een keer meemaken om de dieren te gaan herplaatsen.

@ Renske (creatura):

Klopt,je word er echt helemaal "gek" van en idd wat jij ook zegt,ik wil absoluut niet dat de buren er last van hebben.
Bedankt voor je berichtje!!

Kimm

hoi willianne,

ik ben even weggeweest, maar ik vroeg mij af of er al schot in zit met het herplaatsen? lukt dat een beetje?

het laten logeren zal je nooit een garantie geven dat  dit de oplossing zal zijn, maar waarom zou je het niet proberen? ik vind het de moeite waard. maar dat is mijn gevoel  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010