Valkparkietje met onstoken oog, goede dierenarts in omgeving Weert?

Gestart door Dirk, 23 januari 2010, 19:32:31

« vorige - volgende »

Dirk

Hallo,

Ik zag het al twee dagen, maar nu weet ik het zeker, mijn Kuifje heeft een licht onstoken oogje. Oogje heeft een rood randje en lijkt iets groter dan het andere oogje. Daarnaast lijkt het alsof hij z'n oogleden niet helemaal mooi dicht krijgt.

Tijd voor een vogelarts dus.

Nu woon ik in Weert, jullie website geeft de Vogelarts in Geldrop aan. Dat is circa 35 km hier vandaan. Opzich niet erg, maar mijn valk houdt helemaal niet van in de auto zitten, dus mijn vraag is eigenlijk of er iemand goede ervaring heeft met een vogelarts wat dichter in mijn buurt.

Alvast heel hartelijk dank.

Dirk

Misschien is het al niet meer nodig. Kan iemand mij helpen aan de naam van de zalf? Eventueel met fototje van verpakking?
Een vriendin van mij is dierenartsassistente en die wil het wel eens aan hun arts vragen, dat is hier zowat om de hoek.

Kimm

Hallo dirk,

terramycine oogzalf

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
verder kan ik jou helaas niet adviseren met een vogelarts bij jou in de buurt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hou kuifje wel even goed in de gaten, zoals zijn ontlasting etc.  ;)

Kimm

Dirk

Bedankt voor de info.

Ik hou 'm uiteraard goed in de gaten. Hij wordt vandaag verwend met trosgierst ;)

Verder weinig zaken die anders zijn aan hem.

Ik heb gisteravond z'n oogje uitgespoeld met lauw water. Dit tot grote ergernis van hem :P

Morgen direct even informeren bij de dierenarts.

Dirk

Ik heb van de dierenarts CAF zalf gekregen met vitamine A. 3 dagen smeren, kijken of het beter gaat, zo niet terug komen, zo wel, nog 2 dagen doorsmeren (kuur van 5 dagen).

Kimm

Nou geweldig dat dat is gelukt  :D
Ik hoop dat je valkje snel van zijn/haar oogontsteking af is en dat dit natuurlijk gaat werken.

Groetjes kim

Dirk

We zullen zien ;) :D

Vanochtend had ze nog niks in de gaten, dus vastgepakt en wat zalf in 't oogje gesmeerd.. Uiteraard was dat even stress! Hoogste punt van de woonkamer werd opgezocht en nu vanavond wordt de keuken nog even gemeden haha.

Zal me morgenochtend wat worden.. Dan kan ze vermoeden wat er gaat komen..

Kimm

Je kan ook een handdoekje om haar heen wikkelen. dat gaat wat makkelijker.

succes!