4 mei 2025, 02:18:33

Nutribird A19

Gestart door Carine, 13 januari 2010, 20:36:20

« vorige - volgende »

Carine

Hallo,

Aangezien wij ons valkje van 12 dagen willen bijvoeren (hij is veel te licht) heb ik vandaag handopfok gehaald. Bij Ranzijn werd mij verteld dat de nutribird A19 voor hele jonge vogeltjes is en de A21 voor als ze al helemaal veren hebben en bijna gaan uitvliegen. Nu lees ik echter in het boekje dat A19 voor grotere vogels met een hoge energiebehoefte is. Kan ik deze nu niet voor mijn valkje gebruiken?!

Groetjes, Carine

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Wat ik zo hier en daar lees is die wat vetter...
Maar hij kan wel gebruikt worden hoor  ;D

Zelf gebruikte ik a 21 ;D

succes en hoop op meer eactie's voor je omdat het bij spoed staat
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Anja

De A19 is vetter dan de A21.

Zelf gebruik ik de A21.

Wordt het valkje niet goed gevoerd dan? Wat is veel te licht? Heb je ervaring met handopfok?

Liefs,

Anja

Carine

Het valkje is nu 13 dagen oud en weegt maar 10 gram. Hij wordt wel een beetje gevoerd door de ouders, maar lang niet genoeg. Ik heb hem gisteren een heel klein beetje van de A19 gegeven en we ruilen de Nutribird vandaag om voor de A21. Dan kan ik daarmee gaan voeren.

We hebben een klein beetje ervaring met handopfok. De moeder van de baby's, Sarabi, is bij ons gekomen toen ze ongeveer 5 a 6 weken was geloof ik, we moesten haar toen nog een tijdje zelf bijvoeren.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes, Carine

Anja

Als het donsje maar 10 gram weegt dan moet hij om de 2 uur voeding hebben.

13 dagen is wel jong om handopfok te geven. Is hij het enige donsje?
Een valkje van 5 a 6 weken pap je makkelijker dan een jong van 13 dagen.
Zelf heb ik een jong van 2 dagen oud gepapt en dat valt niet mee. Als jet het verkeerd doet dan kan het jong stikken.

Op deze link vind je veel info.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Succes.

cocodevalkparkiet

ik heb mijn vogels vanaf dat ik ze had( waren ze net 3 weekjes met de hand gevoert..heb gelijk A21 gehaalt en ben daar mee doorgegaan. na 7 a 8 weken aten ze zelf, en hoefde ze niet meer bij gevoert te worden..

dus A21 is wel goed hoor!:)

Groetjes Froukje