13 mei 2024, 15:00:02

moeder zit niet meer op donsje

Gestart door winnythepooh, 19 januari 2010, 21:01:22

« vorige - volgende »

winnythepooh

19 januari 2010, 21:01:22 Last Edit: 19 januari 2010, 21:17:28 by winnythepooh
ik heb een donsje van 5 dagen oud en het ging eigenlijk heel goed maar nu hoor ik hem al zeker een uur piepen en de moeder broed op de overige 3 eieren maar haar donsje ligt tegen de rand van het nestblok aan te piepen maak me best wel zorgen anders zitten ze er altijd op en hoor ik regelmatig voedergeluiden maar ook niet meer gehoord zeker een uur lang kan dit kwaad hij kan zichzelf toch nog niet warm houden?? Hij kruipt ook totaal niet naar ze toe.
graag antwoord
mary-ann

Caroline

Als dit al zo lang duurt moet je snel handelen, het donsje keolt veel te veel af zo en zal sterven.

Het kan zelf NIET naar zijn moeder kruipen.

EN .... het kan zichzelf NIET warm houden.

Pak het kleintje op en leg het tussen de warme eitjes, op die manier pakt de moeder misschien haar taak weer op. Doe je dit niet ligt er morgen een dood donsje.  :'(

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

winnythepooh

19 januari 2010, 21:28:33 #2 Last Edit: 19 januari 2010, 21:30:29 by winnythepooh
dit heb ik gedaan hoop alleen dat het goed is gegaan mams is heel fel en heeft me aangevallen (niet erg hoor) hoor het nu heel erg gillen hopelijk zakt het snel af en is alles hopelijk weer rustig
heel erg bedankt voor de reaktie
mary-ann

winnythepooh

de kleine blijft gillen en moeder gaat ernaast zitten ipv erop en nu???????????
mary-ann

winnythepooh

ze zit er al weer op denk dat de rest stress is bij mij in elk geval wel pffff hopelijk is morgen alles weer rustig en gaat ze snel weer voederen
mary-ann

Caroline

Aaaah, gelukkig!!!!

Ik had al een heel berichtje getypt maar je was me net voor .... ik plaats het toch even voor je, misschien heb je er nog wat aan een ander moment.

====

Toch even afwachten .... dit is de enige kans voor deze kleine als je geen back-up koppel hebt voor hem.

Anders zou hij in een temperatuur moeten komen liggen van rond de 35 graden en moet hij elke 2 uur pap krijgen. Dan nog zijn zijn kansen heel erg klein. Het gaat zelden goed om een jong vanaf een paar dagen oud zelf groot te brengen.

Je kunt nu echt alleen maar duimen dat ma terug gaat naar haar eitjes en haar jong.

Heb je trouwens pap, speciaal voor babyvalkjes in huis??

Als je hier enige ervaring mee hebt zou je de kleine misschien een beetje hiervan kunnen voeren .... dan krijst het wat minder. Aan de andere kant, hij krijst zo van de honger en de kou en  het instinct van de moeder moet hier eigenlijk op reageren.

SOms voelen ouders al aan als er iets met het jong niet goed is en negeren het bewust.

Ik duim voor je dat het goed gaat komen voor je kleintje.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

winnythepooh

sorry voor de late reactie lees nu pas het laatste bericht

mams heeft haar taak weer opgepakt maar het probleem is en daar ben ik nu achter nu gaan beide ouders soms samen eten en is het nest onbemand en het donsje kruipt dan soms naar de rand van het broedhok maar als pa of ma dan terug komt gaan ze op de eieren zitten en het jong blijft zielig zitten waar het zit was vanochtend weer zo heb de kleine terug gelegd (wel eerst pa verjaagd om te voorkomen dat het kleintje gewond zou raken ze zijn  heeeeel erg aggressief naar mij toe als ik in de buurt kom van de kleine)
Heb het kleintje terug gelegd op het laatste ei en toen hadden ze geen van beide interesse meer leek het heb snel het nestmateriaal vervangen en pas na 10 minuten ofzo gingen ze eens een keer kijken en er weer op zitten gelukkig zat het kleintje toen nog waar ik hem had neergelegd
dinsdag en vandaag was ik thuis maar ja wat als ik er niet ben dan kan ik niks doen  :'( :'( :'(

heb geen pap in huis voor baby`s en ervaring hiermee heb ik ook niet
en zelf voeren is geen optie ik werk 3 tot 4 dagen per week en mijn man 40 uur
kan alleen maar hopen dat het goed blijft gaan
maar tot wanneeer moeten ze zo intensief worden warmgehouden??

heel erg bedankt nog voor de reaktie ik had me geen raad geweten
mary-ann

Mark

Jeetje wat een toestand.
Hoop dat de ouders het weer volledig oppakken en de kleine op zijn plaats blijft liggen.
Ik kan je ook niet helpen met handopfok dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik weet wel dat de kleine totdat hij goed in de veren zit warm gehouden dient te worden.

Hoop dat iemand anders je raad kan geven over het voeden van de kleine.

Gr

winnythepooh

tja ik ook maak me wel een beetje zorgen elke keer als ik thuis kom ga ik gelijk kijken of alles goed gaat
mary-ann

amazingleeuwtje

hoi mary-ann

snap iets niet donsje is nu weekje oud en er liggen nog eitjes???\
die zouden toch ook al uit gekomen moeten zijn zo kunnen de donsjes elkaar warm houden..  Of is er inmiddels al een donsje geboren ;D..

winnythepooh

andere 3 eieren zijn niet uitgekomen 21 december is de eerste gelegd en 27e de laatste 1 ei is dinsdagavond gesneuveld in het gevecht om het donsje terug te leggen bij mama maar het was allemaal zwart wat er in zat wil niet weten wat dat geweest is dit donsje heeft waarschijnlijk een sterke overlevingswil gehad ofzo denk ik heb er vanochtend 1 uitgehaald er ligt er nu nog 1 en die wil ik gaan vervangen voor een nep eitje denk ik
mary-ann

druppel

ik had ook 6 eitjes waarvan er 3 uit zijn gekomen, niet bevrucht iets niet goed ik weet het niet maar het komt dus gewoon voor dat niet alle eitjes uit komen.

amazingleeuwtje

oke nu snap ik um ;)..\

zeker weten dat laatste eitje niet meer leeft? hoor je niks pieperen?
of tikken? :-\..

zorgen pa en ma nu wel goed voor de kleine?? ga ff kijken waar jij woont hoor ;)..

amazingleeuwtje

ja dat snap ik wel druppel, maar zolang er eitjes liggen blijven pa en ma wel stug door broeden wat bijna fataal werd voor het uitgekomen donsje ;)..

je woont iets te ver weg om je te helpen eventueel met jou donsje..

winnythepooh

ik woon in den haag maar hoor de kleine elke keer erg schreeuwen (lijkt op blazen) en mams reageert gelukkig wel dan en gaat kijken maar doet verder weinig geloof ik maar de kleine kruipt zelf elke keer weg en ik ben bang dat als ik het niet op tijd in de gaten heb de kleine dood gaat want ja ik ben niet altijd thuis snap je
moet ik dat laatste ei ook weghalen is dat beter denk je of beter morgen omdat ik vandaag die ene al heb weggehaald
mams is wel aan het voeden
mary-ann