Mannetje vogel doet vreemd op me schouder

Gestart door ValkparkietLover01, 18 januari 2010, 19:55:32

« vorige - volgende »

ValkparkietLover01

Hallo,

Ik heb een mannetjesvogel sinds 2 jaar . Maar sinds 2 maanden doet hij echt heel raar als die op me schouder zit.

Dan doet ie zijn vleugels weet, gaat in me oor knabbelen en met zijn buik tegen me aanschudden, ook gaat z'n staart snel heen en weer.  Ook gaat hij een soort van zitten.

Ik vind dit een beetje vreemd :p aangezien hij dit nooit eerder deed.
Dit is toch geen paringsgedrag mag ik hopen?

hilde

Citaat van: ValkparkietLover01 op 18 januari 2010, 19:55:32
Hallo,

Ik heb een mannetjesvogel sinds 2 jaar . Maar sinds 2 maanden doet hij echt heel raar als die op me schouder zit.

Dan doet ie zijn vleugels weet, gaat in me oor knabbelen en met zijn buik tegen me aanschudden, ook gaat z'n staart snel heen en weer.  Ook gaat hij een soort van zitten.

dit valkje heeft behoefte aan een popje

dus ik denk het wel

ValkparkietLover01

Citaat van: hilde op 18 januari 2010, 20:00:16
Citaat van: ValkparkietLover01 op 18 januari 2010, 19:55:32
Hallo,

dit valkje heeft behoefte aan een popje

dus ik denk het wel

We hebben een popje in het hok zitten, die zit vaak met de staart omhoog en ook rare geluidjes te maken, maar dan doet hij niets.

hilde

hier was dat ook zo
totdat ze een blok kregen en toen gingen ze wipwappen
maar ik moet afwachten of het mannetje wel goed gewipwapt heeft tis namelijk hunne eerste keer dat ze een nestje krijgen (misschien).

Landiej

Ghehe je valkje heeft jouw schouder inderdaad tot partner verkozen! Beetje vreemd, en niet zo fijn, maar je kan er niet zoveel aan doen.

Misschien kan je, zoals Hilde zei, een broedblok ophangen zodat ze wat meer tot paren met elkáár worden verleid :) Dat betekent niet dat je gelijk donsjes hoeft te krijgen: je kan eventuele eitjes vervangen door nepeitjes als je geen kleintjes wilt.