2 Valkparkieten die niet de beste maatjes zijn!

Gestart door staveren, 16 januari 2010, 10:55:44

« vorige - volgende »

staveren

Hallo, ik heb een vraag over mijn valkparkieten. Woody en Chico zijn allebei uit het nest handtam gemaakt. Woody hadden wij als 1ste en het volgende seizoen Chico. Helaas zijn het niet de beste maatjes. Het is gelukkig ook niet zo dat ze elkaar afmaken. Chico zoekt elke keer contact met Woody en vliegt ook hem elke keer achter de kont aan maar Woody wil er niks van weten. Ze zitten dus niet lekker tegen elkaar aan enzo. Woody is een mannetje en Chico is een vrouwtje. Heeft iemand nog tips om ze te koppelen zodat ze elkaars maatje kunnen worden of is het zo dat dat niet mogelijk (meer) is. Het is gelukkig geen ernstige ruzie maar meer vitten naar elkaar.

Alvast bedankt,

Gr. Bert

Kimm

hoi bert,

nee je kan ze niet motiveren om vriendjes te worden. maar hoe oud zijn ze nu? zitten ze ook bijelkaar in de kooi?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sorella

Hier hetzelfde, in mei kwam Joep (nu 9 maanden), in juni kwam Bowie (nu 8 maanden).
Joep is een vrouwtje Bowie is een albino dus moeilijk te zien maar ik denk ook een vrouwtje.
Ik laat ze maar gaan zolang er geen bloed en regelmatig vechten aan te pas komt.
Dwingen kan je ze toch niet.

staveren

Hoi, bedankt voor jullie reacties en inderdaad, dwingen kan niet, is bij ons mensen niet veel anders eigenlijk maar ik vind het gewoon erg jammer dat ze niet lekker bij elkaar gaan zitten en knuffelen. Woody is na 2 weken al verstoten uit het nest en is volledig met de hand opgevoed zonder andere valkparkieten. Ik denk dat dat ook de reden is dat hij Chico niet accepteerd.

Maargoed, Woody is nu anderhalf jaar oud en Chico is 8 maanden. Chico is ook een lutino maar omdat zij/hij niet zoveel geluidjes maakt en nadoet denk ik dat het een vrouwtje is.  Ook zitten ze bij elkaar in de kooi maar die is groot genoeg dus ze kunnen gewoon uitwijken naar een andere plek in de kooi als dat nodig is.

Gr. Bert