1 mei 2024, 17:03:34

2 valkparkieten, 3de erbij

Gestart door ValkparkietLover01, 12 januari 2010, 19:46:54

« vorige - volgende »

ValkparkietLover01

Hallo Valkparkietforum,

Ik heb nu 2 valkparkieten. Een mannetje en een vrouwtje, het vrouwtje wil wel graag paren met het mannetje (mannetje niet met haar) maar het gaat goed tussen hun 2. Ze maken niet echt ruzie, en het blijft meer bij plagen dan dat ze elkaar irriteren.

Maar nu is mijn vraag, een kennis van ons heeft een nestje valkparkietjes, en vroeg of wij er 1 bij wouden. Ons 2 valkparkieten zijn erg tam die wij nu hebben (we hadden eerst alleen het mannetje, toen vrouwtje erbij kwam ging het wonderbaarlijk goed tussen die 2) maar het lijkt ons super leuk om nog een vogeltje erbij te nemen.

Alleen wij vragen ons af, als wij de eerste maand/maanden ze aan elkaar laten wennen, en die andere vogel ook tam maken, zullen ze dan niet oorlog krijgen? Omdat ze dan toch met zijn 3'en zijn.

Een vriend van ons heeft dit ook zo gedaan, en bij hem gaat het goed. Maar ik wou graag weten of jullie hier ervaring mee hebben.

Het leeftijdsverschil tussen mijn 2 vogels is 3 jaar (de oudste is 4 en de jongste 1)

Alvast bedankt!

Anja

Dat gaat meestal wel goed hoor als je er een derde valkje bijneemt. Wel zou ik voor een popje gaan zodat je geen teveel aan mannen krijgt. Als je 2 mannen en 1 popje hebt dan kan er wel ruzie ontstaan.