4 mei 2025, 14:13:13

Gillen

Gestart door Dwarreltje11223344, 30 januari 2010, 10:41:27

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

30 januari 2010, 10:41:27 Last Edit: 30 januari 2010, 10:49:05 by Dwarreltje11223344
Hoi,

Mijn valkje heeft soms opeens haar dag (ongeveer 1 dag per week meestal in het weekend) dat ze de hele dag onrustig is en de hele dag gaat zitten gillen terwijl er niks aan de hand is,
Ik geef haar gewoon aandacht en alles maar ze blijft maar doorgaan!
En het is ook niet van leuk even fluiten maar echt van dat gegil,
Ik word er helemaal gek van.
Heeft iemand enig idee wat de rede hier voor kan zijn of kan ik het afleren?
Ik stop haar meestal in haar kooi met de doek er overheen (ik heb inderdaad gelezen dat je dat beter niet kunt doen maar tot kort geleden hielp het) als ze zo blijft gillen,
In het begin hielp het maar nu werkt dat ook al niet meer.  :-\

smiley

Hallo dwarreltje

Ik heb hier ook zo'n giller die zo af en toe het voor elkaar krijgt om ons gek te maken  :-\
Als hij zo'n bui heeft helpt helemaal niets er tegen .
Ik heb ooit eens een tip gehad om hem dan in een andere kooi te zetten b.v . in de slaapkamer voor een half uurtje  ???
Ik pak hem er dan uit spreek hem even stevig toe en zet hem in de andere kooi .
Na dit een paar keer te hebben gedaan is het gillen een stuk minder geworden .
ik doe het dan ook alleen maar als het niet meer om aan te horen is ,en hij aan de gang blijft .
Want valkjes vinden het heerlijk om zo af en toe zich overdreven te laten horen ,het is voor hun gewoon voor de lol .
Maar wij worden er helemaal gek van omdat het constant op de zelfde toon gebeurt .
Ik hoop dat je er wat mee kan en dat het gillen dan bij jou ook een stuk minder zal worden  :P

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht