5 mei 2025, 03:43:23

Sjarlie

Gestart door mieke82, 27 januari 2010, 10:14:17

« vorige - volgende »

mieke82

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk zit ik in het verkeerde topic maar ik kon niet vinden waar ik dit moest plaatsen.

Nadat Gina vorige week is overleden had onze kat Manni het heel moeilijk. Die zaten namelijk altijd bij elkaar. Ook ik vond het zo vreselijk stil. Dus we hebben een nieuwe valkparkiet gekocht. En deze is een stuk wilder. Het is ook een mannetje; Sjarlie. Deze heeft wel wat meer moeite met wennen dan Gina. En hij fluit steeds om aandacht. Als ik in de keuken ben dan begint hij panisch te fluiten. Kom ik de kamer weer in dan is het goed. Hij gaat dan op zijn kop in de kooi hangen, dansjes doen etc.

Hij verrekt het ook om uit zijn bak te eten. Terwijl hij wel voor de gezelligheid op dit bakje gaat zitten. We hebben zo'n knaagstang waar hij wel flink van eet, En af en toe neemt hij wat trosgierst.
We zetten hem 2x per dag op de drinkbak en dan drinkt hij braaf maar ik zie hem niet uit zijn eigen gaan drinken. Wat hij 's nachts drinkt weet ik natuurlijk niet.

Hij zit sinds gisteren wel op 1 pootje en ook deze is niet bang voor Manni. Voor onze hand vliegt hij weg maar Manni mag gewoon met zijn kop in de kooi.

Hoe krijg ik hem aan het eten? Want hij krijgt dus geen gewoon voer, eivoer of kiezel binnen zo Of is dit een kwestie van nog wennen en komt dit binnen een paar dagen vanzelf goed?

groetjes mieke en sjarlie.

Kimm

hoi mieke,

ten eerste, gefeliciteerd met sjarlie  :D

even de volgende vragen:

Hoe oud is sjarlie"?
waar komt sjarlie vandaan? bij een kweker uit een voliere of een dierenwinkel?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met Sjarlie. :D

Om te beginnen zou ik de snoepstang weghalen, daarvan eet hij zich helemaal vol.

Als hij je roept en blijft roepen, kan je zelf even een fluitje terugdoen zodat ie weet dat ie nog steeds contact heeft met je.

Veel plezier met hem.

groetjes, nel :)

mieke82

sjarlie is 3,5 maanden oud.
hij komt uit een dierenwinkel die alleen vogels verkoopt.
Daar zat hij in een kooi met 10 andere valkjes.

Wat dat fluiten betreft, iedere keer dat hij fluit fluit ik terug, alleen na een kwartier ga ik sterretjes zien. haha.
Maar ik merk al dat hij mijn deuntjes na gaat doen.
Dus het is de moeite waard.

Ik ben alleen bang dat als ik die snoepstang weghaal, dat hij niets eet. Nou ik ga het in ieder geval proberen.

Kimm

hoi mieke,

het kan ook zijn dat sjarlie aan het roepen is naar zijn vriendjes, waar hij mee heeft samengezeten.
hij is nog jong, dus hij moet aan jou en zijn nieuwe omgeving wennen.
hoelang heb je hem nu precies?
meestal eten ze de eerste 2 dagen nl niet.
het drinken zie je ze haast nooit doen omdat ze heel weinig drinken.

groetjes kim

mieke82

we hebben hem nu 4 dagen.
en ik merk inderdaad als de kat naast hem om de bank ligt dat ie meer op zijn gemak is.
Dus het zal wel wennen zijn.
groetjes mieke en sjarlie

Kimm

heeft hij ook een ringetje om mieke?

mieke82

Citaat van: Kimm op 27 januari 2010, 13:22:56
heeft hij ook een ringetje om mieke?

nee helaas niet.

carco

Als het rechtervalkje op je handtekening Sjarlie is is hij zeker geen 3,5 maand maar een stuk ouder.
Deze vogel heeft nl zijn volwassen verenkleed al.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kimm

Citaat van: carco op 27 januari 2010, 17:48:43
Als het rechtervalkje op je handtekening Sjarlie is is hij zeker geen 3,5 maand maar een stuk ouder.

Groetjes: Caroline.

hoi caroline,
ja dat ging ook al in mijn hoofd om.

mieke82

Citaat van: carco op 27 januari 2010, 17:48:43

Oh ja vergeten, mocht dit inderdaad zijn volwassen verenkleed zijn, is het dan wel een mannetje?
Want daar was bij Gina twijfel over.

Kimm

hoi mieke,

ja hoor hij is een mannetje.
volgens mij heb jij net een ander berichtje verkeerd geplaatst?  ;D

mieke82

ja verkeerd wel in het goede topic maar beetje door elkaar gehaald  ;D
Ben nu ook zo in de war  ???