28 april 2024, 17:45:54

breezer voelt zich niet op en top??

Gestart door jokjegevers, 8 januari 2010, 09:26:21

« vorige - volgende »

jokjegevers

sinds vanmorgen zit breezer wat bollig en slaapt ie de hele tijd , koppie in zijn veertjes..ook weer niet de hele tijd , hij eet tussen door en tjoept wat in zijn kooi op en neer..
Hij is niet zichzelf , hij eet en drinkt wel goed trouwens..
misschien is het wel ff wakker worden of zo..
hij heeft de hele nacht gewoon los gezeten en wilde vanmorgen zelf in zijn kooi , das normaal ook nooit..
zal het te koud zijn geweest binnen , of kan dat niet?
misschien gaat het naarmate de ochtend wel beter maar hoe lang moet ik dat afkijken??

Saar

Zodra een vogel laat merken dat hij niet zichzelf is, kan het zijn dat ie zich al een tijdje niet lekker voelt...
Hoe warm is het binnen?
Is hij over een uurtje of 2 nog niet zichzelf, probeer dan vandaag nog langs een vogelarts te gaan.
Groetjes Saar

Kimm

is jouw valkje s'nachts gewoon los?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jokjegevers

ja hij zit los niet elke dag hoor..
hij slaapt op de kamerdeur en komt er pas af als ik naar beneden kom..

ik heb niks gemerkt aan hem de afgelopen dagen , hij was even vrolijk als anders..
niet ijskoud hier binnen ik denk een graad of 14,15 das toch niet te koud of wel??
Ik ga alvast op zoek naar een dierenarts die verstand van vogels heeft want de mijne heeft dat niet..
kijk nog eventjes af

Kimm

hoi,

warm vind ik het niet, maar dat komt omdat ik het hier warmer heb. maar volgens mij moeten ze er wel tegen kunnen hoor.

ik zou hem s'nachts toch in de kooi doen voor zijn rust.
als een valkje wel goed eet wil dat niet zeggen dat er niets aan de hand is.
laat je het nog even weten als je naar een vogelarts bent geweest?
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jokjegevers

nee dat snap ik maar hij was gister en de dagen ervoor gewoon vrolijk , lekker fluiten en zo..
hij vind zijn rust niet altijd in zijn kooi en is het gewend om minstens drie dagen te bivakeren op de deur al een jaartje of 5 dat vind ie heerlijk..

Kimm

haha gekke vogel  ;)

inderdaad als je valkje nu anders is dan normaal, dan is het goed om er even naar te laten kijken. je zit nu ook voor het weekend he.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jokjegevers

ik zie er 1 in veldhoven , hedwig , lees op het net goede ervaringen..
ik ga ze even bellen voor info..

jokjegevers

8 januari 2010, 11:08:51 #8 Last Edit: 8 januari 2010, 11:12:58 by jokjegevers
in gesprek , zo meteen nog maar een keertje..

hmm antwoordapparaat..
nou ik moet nu even weg probeer het straks nog wel een keertje..

bedankt voor de reakties

Saar

Goed dat je contact zoekt met een vogelarts.
Het probleem bij vogels is dat ze pas laten zien dat ze wat mankeren als ze het niet meer kunnen verbergen.

Eergisteren had ik dus een grasparkietje die zich niet lekker voelde. Ze zou gisterochtend worden opgehaald door een vogelarts. Jammer genoeg vond ik haar dood :-\ Dit wilt niet zeggen dat het met jouw valkje gebeurd hoor ;) Maar dat doen ze dus omdat ze in het wild anders gegrepen worden door een roofdier.

Zelf vind ik het best wel frisjes bij jou in huis.... De valkjes die ik binnen heb zitten ( samen met grasjes en veel kleine tropische vogels ) zitten rond de 20 graden. Ik laat in hun kamertje de verwarming bijna 24 uur per dag aan. Als ik dat niet doe dan is het zo 10 graden daar... ::) Dus als het mogelijk is, dan zou ik er voor zorgen dat het toch ietsjes warmer blijft :)

jokjegevers

dan laat ik de verwarming iets warmer staan maar het is bij mij altijd rondom die temperatuur in de nacht misschien iets warmer hoor weet het niet precies..

Hermien

Met deze extreme kou houd ik zelf mijn thermostaat op 18 graden staan.

Landiej

Ik draai mijn thermostaat ook terug naar een graad of 16 hoor! De valkjes hier hebben er geen enkel probleem mee: 16 graden is helemaal niet zo koud.
Bovendien koelt het vaak niet eens af tot 16 graden voor ik de thermostaat weer omhoog draai. En bovendien is het veel milieuvriendelijk en zuiniger om 's nachts de verwarming niet te laten branden!

Zou ook een beetje raar zijn als je valkje nu opeens last krijgt van de temperatuur als hij al zoveel jaren bij je woont. Ik denk dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden. Waar is natuurlijk nog maar de vraag! Is je valkje in de rui?

jokjegevers

ja hij is in de rui..
kan het daar aan liggen??

Kimm

ja daar kan het aan liggen, dat vreet nl wat meer energie van de vogel.
je kan hem helpen door hem te douche en wat rui middel geven.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010