Een paar dagen geleden is er bij een kennis in de tuin een valkparkietje aan komen vliegen. Maar omdat deze geen tijd had om dit beestje te verzorgen, vroeg hij of ik dit wou doen, ook omdat ik al een gewone parkiet heb.
Ik had nog een kooi staan van andere vogel, maar omdat die kooi al een paar maanden niet is gebruikt, is hij gaan roesten op sommige plekken. Nu weet ik dat roest niet goed is voor vogels, en dus wil ik kijken of ik die kooi zelf kan (over) kan spuiten. Maar ik weet niet welk soort verf je daar het beste voor kan gebruiken synthetische verf, of verf op waterbasis. Volgens mij worden de kooien tegenwoordig met verf op waterbasis gespoten, maar ik ben hier niet zeker van. Ik weet ook dat vogels niet tegen verf lucht kunnen, en dat de kooi dus nadat hij gespoten is een tijd niet gebruikt zal kunnen worden.
Over een tijdje wil ik wel een andere kooi voor het beestje kopen, maar ik wil eerst weten of ze hier wel een beetje kan wennen, ook omdat ik niet weet waar ze vandaan komt.
Dus mijn vraag is, of iemand een idee heeft of, en hoe ik een kooi zou kunnen spuiten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Patrick