27 april 2024, 09:21:17

Kira tammer maken

Gestart door Sarynda, 2 januari 2010, 12:20:05

« vorige - volgende »

Sarynda

Hallo,

Ik heb bij Karin twee weken terug een lutino popje gehaald, genaamd Kira. Kira zit nu samen met mijn wildkleur man, Zazoo. Zazoo is al heel erg tam, en erg op mij gericht, maar Kira is meer op Zazoo gericht. Ik volg het stappenplan om Kira wat tammer te maken, echt angstig is ze niet omdat Karin haar al tam heeft gemaakt. Ik ga soms met trosgierst en soms zonder met mijn hand in de kooi naar haar toe.

Karin heeft haar aangeleerd op de vinger te stappen als je 'kom maar' zegt. Dat doe ik ook, maar nog steeds wil ze niet. Zazoo is een vreselijke aandachttrekker die gekroelt wil worden als ik met mijn hand bij Kira zit, dus dan kroel ik hem ook af en toe. Zazoo eruit halen lukt niet echt, dan klimt hij gewoon weer terug naar binnen.

Hebben jullie misschien nog andere tips waarmee ik Kira tammer kan krijgen? Ze wil niet meer op mijn vinger sinds ze bij Zazoo zit, wil niet gekroeld worden terwijl ze er erg van houdt, eigenlijk wil ze niks van me hebben, terwijl ik ze toch samen los wil laten.

Alvast bedankt!

En nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst. ^^

Always look..

Ik persoonlijk zou zeggen zet ze toch nog even appart van elkaar zodat je Kira apart aandacht kan geven zondar dat Zazoo jou aandacht wil en zonder dat Kira naar zazoo toe kan trekken..

Succes!

En de beste wensen voor 2010

xx Sanne en de Jongens

Sarynda

Dat is misschien wel een idee maar dan gaan ze naar elkaar roepen... Is het dan niet zo dat Kira juist naar Zazoo wil als ze hem hoort?

Sarynda


Always look..

Je zou Kira ook mee kunnen nemen naar het toilet om daar te oefenen met opstappen en haar aan jou te laten wennen.
Of jou valken naar elkaar gaan roepen als ze niet samen zijn weet ik niet, Arti en Levi (mijn mannen) doen dat niet namelijk.

xx