11 mei 2025, 12:05:55

Eerste nestje :)

Gestart door Carine, 28 december 2009, 14:37:09

« vorige - volgende »

Carine

Hallo,

Sinds gisteren hebben wij voor het eerst een nestje valkjes. De eerste is gisteren uitgekomen en de tweede vandaag, ik heb alleen wat vragen hierover.

Tot nu toe zaten de ouders de hele tijd op de jongen om ze warm te houden, maar nu zijn ze er al ongeveer 10 minuten allebei vanaf. De vader zit nog wel in het nestkastje maar hij zit alleen op de eitjes en de jongen zitten ernaast. Kan dit kwaad?

Ook vraag ik me af  of het erg is dat de jongen niet echt op het zaagsel liggen maar op de bodem van het nestkastje. De ouders hebben namelijk een heel mooi kuiltje gemaakt, maar er ligt dus geen zaagsel meer onder. Moet ik hier iets aan doen of is dit niet erg?

Ik zal gaandeweg nog wel meer vragen krijgen dus dan zal ik die hier stellen.

Alsvast bedankt!

Groetjes, Carine

Anja

Hoi Carine,

Allereerst gefeliciteerd met je eerste nestje. Ook ik heb een eerste nestje maar mijn valkjes zijn inmiddels 5 weken oud.

Als ze er even afgaat is dat niet erg hoor. Dat deed Yelo hier ook. Zitten ze beide op de jongen/eitjes?

Worden de jongen wel gevoerd?

Ik had bij mijn valkjes een behoorlijke dikke laag zaagsel liggen en ik maakte er zelf een kuiltje in maar zo dat de jongen/eitjes nog op het zaagsel lagen. Of het kwaad kan weet ik niet.

Geniet van je nestje want voor je het weet zijn ze groot.

Liefs,

Anja