26 april 2024, 05:44:34

Vliegt continue naar de lamp..

Gestart door Sylvain, 23 december 2009, 02:08:30

« vorige - volgende »

Sylvain

Hey allemaal, ik heb even een vraagje over mijn valkparkiet (die ik 2 dagen heb)

Hij heeft 8 weken in een buitenvoilere geleefd, de kweker heeft ook tijd in hem gestoken om tam te maken, hij komt dus ook zonder trostgierst op mijn vinger zitten, en sinds vandaag deed hij het ook met trostgierst (hij begint het lekker te vinden) maar wanneer ik met hem wil gaan zitten en ik hou mijn vinger onder de hoogte van mijn schouders, ziet hij daar boven een erg leuke lamp hangen, en ja hij neemt de vleugels en gaat daar zitten, heb gelezen op internet dat hij zichzelf een hogere rang geeft dan mij, dus hij moet eraf maar keer op keer blijft hij daarheen gaan, zijn aandacht houden met trostgierst werkt hier niet bij.. zijn hier misschien enkele tips voor want heb geen idee wat ik moet doen eigenlijk ik haal hem er wel elke keer af en zet hem op een stokje aan de buitenkant van z'n huisje en blijft dan langer daarop zitten dan op mijn vinger maar gaat vervolgens ook naar de lamp..
moet ik hem op een of andere manier straffen? dat zou misschien gelijk mijn 2e vraag kunnen zijn, hoe "straf" ik mijn valkparkiet.. ?

Alle tips/suggesties zijn welkom :)

Kimm

hoi,

gefeliciteerd met je valkje.

valkjes zoeken altijd een hoog punt op om te zitten. dat is voor hun veilig. dus je hoeft hem niet te straffen.
wat je wel kan doen om hem verder tam te maken is je valkje mee te nemen naar de wc en doe de deur dicht. laat daar je valkje steeds overstappen op jouw vingers. in de wc kunnen ze nl geen kant op.
dat hij op de lamp gaat zitten is normaal gedrag.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sorella

Die van mij zitten ook alitjd op de lampen komen niet op de grond of op de tafel maar dat komt vanwege onze katten dus ik geef ze geen ongelijk.
Dat hoger in rang geldt alleen als ze op je hoofd landen daar moet je ze wel vanaf halen  (heb ik gelezen hier)

Sylvain

Ok bedankt voor de reactie's en tips, ik ga de wc truc maar eens proberen dan!!