19 mei 2025, 01:44:22

Koppel of niet?

Gestart door TwinkyenPico, 22 december 2009, 19:11:06

« vorige - volgende »

TwinkyenPico

Hallo,

Onze valkjes Twinky en Pico zitten nu bijna 1 jaar samen in hun kooitje.
Een paar maanden terug begon Twinky (Popje) aandacht te vragen van Pico en ging ze kippetje zitten en begon ze geluidjes maken.
Toen moest Pico er niks van weten en viel haar meestal dan ook aan.

Nu echter probeert Pico er al een tijdje op te klimmen en vandaag is dat voor het eerst gelukt. Het leek op paren, alhoewel het niet te soepel ging (maarjah, mijn eerste keer ... laat maar :D).

Buiten de kooi lijken ze echter niet de beste vrienden. Ze knuffelen nooit en vliegen elkaar liever in de veren dan dat ze elkaar de ruimte geven. Ook in de kooi gaat het er soms heftig aan toe, maar toch paren ze dan nu.

Is het bij Valkparkieten zo dat ze dan ook een koppel zijn, of hebben ze net als mensen wel eens gewoon zin en pakken ze de eerste de beste valk die ze tegen komen? :P.

Ik ben wel benieuwd want zou het zelf wel leuk vinden als ze een koppeltje worden.

Groetjes,
Ernea en Stefan
Twinky en Pico
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Manouk

Ik heb het hier ook in de kooi..

een man en een pop.. Ze lijken elkaar alleen op te zoeken om te paren. doen dit regelmatig, maar verder komen ze ook niet bij elkaar in de buurt..
Mijn mannetje kroelt liever met een ander mannetje dat in de kooi zit..
Ik weet niet precies hoe het zit, hij paart niet met de andere twee vrouwtjes in de kooi..

Ook heb ik een stelletje in de kooi dat echt alleen maar bij elkaar zit.. samen eten, samen kroelen, samen veertjes poetsen, maar paren doen ze niet..
Dus ik denk dat dit voor elk valkparkieten stelletje anders is hoe ze met elkaar omgaan..

groetjes
Manouk

Kimm

hoi,

ik denk wel dat ze een koppel worden hoor, aangezien hij er ook al op zit en zij kippetje zit. alleen moet de rest nog groeien.
toch kan het zijn dat als je een ander mannetje erbij zet, het popje daar helemaal verliefd op wordt. maar dit is een voorbeeld hoor. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

TwinkyenPico

Hallo,

Bedankt, we zullen het afwachten en kijken hoe ze samen verder gaan. Inmiddels doen ze het al vaker.

Groetjes,
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.