23 mei 2025, 18:48:36

kweek bevorderen

Gestart door Manouk, 22 december 2009, 17:26:43

« vorige - volgende »

Manouk

Hallo allemaal..

wat kan ik doen om de kweek te bevorderen..
Ik wil graag een nestje van Gucci en Donna.. Heb ze al een aantal keren zien wipwappen en ook zijn ze beide al een aantal keer in het blok geweest..
Maar volgens mij zijn er dingen die ik kan geven om het te stimuleren..

Groenvoer?
sproeien?

heb ik dit goed en wat kan ik nog meer doen ;) ik wil ze niet haasten (toch wel een beetje) maar het lijkt me zo leuk, en ik neem aan dat als ze er niet aan toe zijn dat ze het ook niet doen toch :)

groetjes
Manouk

Kimm

hoi manouk,

hennepzaad geven. dat bevorderd de paringsdrift.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

dank je wel kim.. dan ga ik is even in de winkels kijken waar ik dat kan krijgen ;)

groetjes
Manouk

Peggel

hoe oud zijn ze?
en weet ook dat het wintertijd is en de dagen erg kort zijn dus ook dat kan er mee te maken hebben dat het tegen de natuur is om nu een nestje te gaan bouwen.

verder hoef je je geen zorgen te gaan maken, ik heb hier al gezien dat het net konijnen zijn ::)
en je straks uit moet gaan kijken dat je op tijd het blok weg moet gaan halen omdat ze anders gewoon door blijven gaan.
komt vast wel goed ;)

Manouk

het vrouwtje is anderhalf jaar oud en het mannetje is ruim een jaar oud..
Ze zitten binnen, dus ik denk niet dat het dan uitmaakt of het zomer is of winter.. denk niet dat ze het doorhebben qua temperatuur.. of denk je dat ze het hebben zien sneeuwen  :o :o
hahaha

groetjes
Manouk

Kimm

Bello

Valkjes komen eigenlijk uit Australie en daar is het nu zomer.

Zijn gewoon aparte vogels, als ze broeds worden maakt het ze niet uit.

Onze Bello heeft ook een keer hennepzaad gekregen maar dit haalde ik snel weg, ze werd me een partijtje krennerig.....
Moet je niet gelijk een kilo kopen hoor, in het valkparkietenvoer zit soms ook hennepzaad.

Dorotheé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Manouk

ik weet niet.. heb teurlings voer en voer pellets van nutribird..

ik weet niet of er hennepzaad zit in teurlings ik dacht van wel, maar kan ik dan een beetje extra geven??

groetjes
Manouk

Kimm

Bello

ff gezocht voor je

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Manouk

zou dat voldoende zijn of moet ik dan nog bijvoeren??

groetjes

Anja

Volgens mij mag je dat er gewoon bij geven.

Peggel

ik doe er hennep zaad doorheen omdat dat goed voor de rui is, maar voor dit soort dingen had ik het nog niet gehoord ;)

Caroline

Hennepzaad voor de rui??

Ik geef hennepzaad, niet meer dan een theelepeltje per koppel per dag hoor  :o , om ze in de stemming te brengen.

Na het leggen van het derde eitje stop ik er mee want ze worden er ook errug agressief van.  :-\

Wat peggel schrijft extra door het voer doen voor de rui .... zou ik dus zeker niet doen.  ::)

Naast je hennepzaad uiteraard qua licht, zomertijd simuleren dus zeker tot een uur of 10 half 11 's avonds groot lcht aan laten. Dagelijks badwater, een douche en groenvoer.

En uiteraard de gelegenheid om rustig, dus .... zonder gestoord te worden door andere valkjes, te wipwappen en een blok om een eigen nestje te maken.  ;)

Als ze dan echt samen willen .... komt het helemaal goed.  :)

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

lijnzaad is goed voor de rui  ;) ( niet te veel uiteraard)