5 mei 2025, 21:04:35

jungle kooi

Gestart door coco our bird, 19 december 2009, 14:54:28

« vorige - volgende »

coco our bird

hoi ik ben Rem en ik ben hier nieuw.
wij hebben een falkparkiet thuis maar ik vind de kooi erg kaal.
dus ik wou het wat "jungle achtiger" maken, is dit mogelijk en heeft iemand dit ook wil je dan wat plaatjes laaten zien?

Alvast bedankt.

Grtz Rem

coco our bird

(met planten en achterwand enzo)

(foto's!!!!!)

Kimm

hoi,

welkom hier!

helaas kan ik jou niet helpen, maar misschien hebben anderen wat ideeën.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

coco our bird

Landiej

Helaas is ook mijn kooi geen jungle, maar misschien is het een goede tip om wat verse takken te knippen en in de kooi te hangen? Valkjes vinden wilgentakken vaak erg fijn. Zorg er alleen wel voor dat de takken niet van een treurwilg zijn, want die zijn giftig!

mariejj

Je kan met sisaltouw een touw vlechten die kan je in de kooi hangen,,   is toch ook iets jungleachtigs?

Monky

Ik heb liaanstokken in mijn voliere. Je kan ze vinden in grotere dierenwinkels bij de reptielen afdeling.

Je kan ook knaagdier bruggetjes in de kooi hangen. Die heb ik zelf niet, maar ik heb iemand wel eens zoiets in zijn kooi gezien.

Verder zou ik het ook niet weten.

Succes met het maken van je Jungle-look kooi  :)

Groetjes,
Monky

Sorella

ik heb allemaal speeltjes in de kooi hangen en aan 2 buitenzijden van de kooi een grote krulwilg en knotwilg tak vastgemaakt die een meter boven de kooi uit steken, de valkjes vinden het schitterend en wij ook als ze weer eens ondersteboven hangen omdat het takje doorgaat hangen of te veel wiebelt :)

coco our bird

Hoi heel erg bedankt ik ga zeker expirimenteren met wilgen takken!
ik denk dat ik ze achterin ga hangen.
En ik ga ook nog eens naar een reptielen beurs (Ik hou niet alleen vogels maar ook een schildpad ;) ) want daar heb je van die lange krullerige liaan tak dingen (gewoon van hout) en daarme ga ik denk ik die plastic zit stokjes mee vervangen!
En meschien nog de kooi van buiten wat opknappen nep klimop en zo. (wel zo dat hij er niet bij kan)

DazlingJ - Jacqueline

Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Foto als alles klaar is?
Succes met de verbouwing  :)

DazlingJ

coco our bird

Ik zal proberen foto's te plaatsen. :D

Ook wil ik nog het stalen frame van de kooi wegwerken met dikke bamboe takken