11 mei 2025, 11:56:30

Raar gedrag geen raad

Gestart door tjippy, 5 december 2009, 20:02:09

« vorige - volgende »

tjippy

hallo allemaal,
Ik maak me erge zorgen om mijn vogel hij deed vanavond iets heel geks we hebben hem twee manden en nog niet eerde gezien.Hij doet namelijk zijn kop omhoog maakt zijn nek lang en maak er een Zacht geluid bij doet dit 4 keer of zo
Lijkt op kokhalzen. en dan doet ie weer heel normaal.Volgens de symtonen van ziek zijn heeft hij niet. ontlasting is goed.
het is een mannetje.
groeten tjippy

Kimm

hoi tjippy,

is hij niet gewoon aan het gapen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Het kan inderdaad gewoon gapen zijn, maar dat doen ze meestal niet zo vaak achter elkaar. Vaak zit er bij een valkje een zaadje in de weg en probeert hij die op deze manier uit de weg te krijgen. Een soort schrapen van de keel. Toen ik dat voor het eerst zag schrok ik ook, maar zolang het bij een paar keer blijft is er echt niets aan de hand :)

hannibal

Hoi,

1 van mijn jongere valkjes deed dit ook, en soms nog, wel minder, bekje ging open, hoofd omhoog, en een zacht piep geluidje, iemand zei tegen mij dat het bedelgedrag voor eten was, zou kunnen, het vogeltje lijkt niet in pijn te zijn, of zich naar te voelen, het duurt meestal een paar minuten en dan is het over.
Het klinkt wel schattig.

Groetjes van hannah