26 april 2024, 19:52:24

Valkjes bende

Gestart door Rins, 3 december 2009, 11:58:19

« vorige - volgende »

Rins

Hallo allemaal,

Wij zullen ons eerst even voorstellen.
Ik ben Plukkie. Ik ben de oudste van ons ik ben geboren in maart 2008, en in augustus 2008 ben ik bij mijn baasjes komen wonen. Ik ben een Wildkleur man. Ik ben al wel handtam opstappen doe ik al wel. Bij het baasje beter dan bij het vrouwtje. Kroelen vind ik nog niet zo leuk.

Dan hebben we nog Sunny.
Sunny is geboren in juni 2009. Zij is in augustus 2009 bij ons komen wonen. Onze baasjes vond 1 valkje ook maar zo alleen. Sunny is een Lutino Opaline popje. Sunny wil nog niet echt iets van handen weten maar soms stapt ze al wel op een stokje op. Maar ook alleen als ze daar zin aan heeft.

We mogen natuulijk Nena niet vergeten.
Nena is geboren in augustus 2009, en Nena is gisteren bij ons komen wonen. Nena heeft hier een goed huisje gevonden. Nena is ook een Lutino popje. Ook Nena wil nog niet zo veel van handen weten maar dat leert ze nog wel. Ze mag nu eerst nog even lekker wennen.

Ohw ja en voor ik het vergeet zal ik ook nog even onze Poezen vriendjes voorstellen. Dat zijn Minnie en Elmo.
Minnie woonde al bij de baasjes toen ik (plukkie) ook bij onze baasjes ben komen wonen. Minnie is een hele lieve poes waar ik soms wel lekker bij op de rug zit of lekker samen op de leuning van de bank.
Elmo is nog maar net bij ons komen wonen ze is nog maar 8 maand en moet nog leren dat ze voorzichtig met ons moet doen. De baasjes letten ook heel goed op als wij los zijn. Elmo wil nog graag met ons spelen ze doet dit wel zachtjes maar wij kunnen niet met zo'n grote poes spelen.

En dan als laatste zal ik nog even de baasjes voorstellen.
Vincent is ons baasje hij doet ons altijd eten en doet de leuke dingen met ons.
Rinske is het baasje van Minnie en Elmo, ook zij zorgt wel voor ons hoor als de baas dat soms vergeet. Maar ze is meer voor de poezen. Rinske help ons ook met ons dagboekje (de baas kan dat niet zo heel erg goed).

Zo nou hebben we het voor stellen wel gehad ik ben niemand vergeten. Ik zal een andere keer vertellen over wat wij allemaal doen.

Groetjes,

Plukkie, Sunny en Nena

amazingleeuwtje

Hoi hoi,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen, ben benieuwd wat jullie allemaal doen ;)..

Vooral ook benieuwd naar foto's ;D

Groetjes Syl

Rins

Als ik een leuke foto heb van de valkjes samen komt die hier zeker te staan.


valkchico

Hoi,

leuk weer enthousiaste valkparkieten eigenaar (s). Ik zelf schrijf niet veel maar les wel hier.
Succes

gr Esther

Dierenfreackske

Hoi, fijn dat je een boekje begint, leuke valkjes heb je, ik ben benieuwd om ze te zien hoor! Heb je een fotootje?? Grtjs. Ann



Rins

3 december 2009, 23:57:59 #5 Last Edit: 4 december 2009, 09:54:16 by Rins
Nu dan nog even de foto's van onze Valken bende.

Dit is Plukkie


Dit is Sunny


En dan is hier Nena

Rins

Hier ben ik dan weer ik zal even vertellen wat er gisteren gebeurt is.

Nena zit nog in een apparte kooi zodat ze nog kan wennen. De baasjes zorgen er dan wel voor dat de kooi vaak heel dicht bij ons staat. Nena vond denk ik dat ze wel bij ons in kan en ging dus de hele tijd met haar kopje door de tralies.
Het vrouwtje was nog op haar werk en de baas vond dit toch best een beetje eng, en heeft gelijk een paar handdoeken boven op de kooi van Nena gelegt. Hierna ging ze niet meer met het kopje door het dak maar gewoon aan de zijkant door de tralies.
Ik hoorde de baasjes wel zeggen dat Nena wel snel bij ons in de kooi zal komen, maar ze dit liever in het weekeind doen omdat ze er dan de heledag bij kunnen zijn.
Gewoon om er zeker van te zijn dat er niets gebeurt. Maar nu we nog appart zitten zitten we gewoon lekker met elkaar de kletsen.

Van ochtend haalde het vrouwtje ineens de kooi van Nena naar haar toen bij de bank ook had ze lekker trosgierst bij zich.
Ze heeft even voorzichtig met de trosgierst in haar hand bij Nena in de kooi gezeten. Toen Nena lekker begon te knabbelen deed ze haar hand steeds iets dichter bij Nena, dit ging wat ik kon zien al heel goed, alleen toen het vrouwtje heel dicht bij kwam deed Nena snel een pootje naar het tralies om er snel vandoor te kunnen.
Het vrouwtje is toen maar gestopt.

Nou ik zal wel weer een verhaaltje schrijven als ik weer iets nieuws heb gehoort of gezien.

Groetjes Plukkie
en natuurlijk Sunny en Nena

Dierenfreackske

Hoi, leuk verhaalt was dat, en mooie en lieve valkjes heb je ook! Grtjs. Ann



DazlingJ - Jacqueline

Op een leuke manier geschreven. Ga je dagboekje zeker volgen. Je hebt leuke valkjes.

DazlingJ

Jacky

Hoi hoi,

Wat leuk om Nena terug te zien, wat gaaf!  :D

Ik lees dat ze al smacht naar de andere valkjes, valkjesliefde vindt ze erug fijn ja. Ze was hier ook steeds druk aan het kroelen met de anderen hier.

Nena heeft een fantastisch huisje bij jullie gevonden, dat is zeker. Dankjewel voor je gastvrijheid en we hopen dat jullie nog veel plezier aan haar gaan beleven.

Groetjes Jacky

Rins

Hoi Jacky,
Dat gaat wel lukken hoor. We zullen ook zeker foto's blijven plaatsen.
Vandaag gaan ze bij de rest in de kooi.

Groetjes Rinske

Rins

Hallo allemaal Nena hier,

Ik ben nu al sinds woensdag bij mijn nieuwe baasjes.
Eerst heb ik in een appart hok gezeten, maar vandaag mocht ik bij mijn nieuwe vriendjes Plukkie en Sunny in de kooi.
Hier een foto van ons samen van links naar rechts:
Plukkie, Nena en Sunny:


Ook hebben de baasjes een nieuw belletje gekocht omdat Plukkie en Sunny al een eigen belletje hadden.

Het is heel erg gezellig samen in de grote kooi. Ik ben al dikke vriendjes met Sunny. Hier ben ik samen met Sunny op de foto:


Ook gingen de baasjes in de eetkamer alles verzetten. Als ik het goed heb gehoort gaan wij morgen ook verhuizen met kooi en al naar de eetkamer. Waarom we gaan verhuizen weet ik niet, ik heb het wel aan Plukkie en Sunny gevraagd maar die weten het ook niet. Zal wel spannend worden dan morgen.

Ook hoorde in het vrouwtje ineens heel hard lachen, en moest de baas foto's maken van minnie. Ik zal er even een foto bij zetten dan weten jullie waarom. Ook wij moesten hard lachen toen we het zagen namelijk.
Hier de foto van Minnie (ze kan er niets aan doen hoor is al 12 jaar):


Morgen zal een van ons wel vertellen waarom we nou moesten verhuizen.

Groetjes Nena
en natuurlijk Plukkie en Sunny

Dierenfreackske

Hoi , wat een lieve en mooie foto's ook! Wat is Mimi ook een lieve schat ...schattig hoor! Lief koppie ook! en een beetje ondeugend?? Hihih! Leuk de twee valkjes zo samen hoor! Grtjs Ann



pacotjuh

hallo,

ha, zo ben ik ook begonnen een beetje trosgierst voorzichtig in de kooi :D die van mij is nu ook tam

plukkie lijkt van uiterlijk erg veel op mijne :D
wat een knapperd!

groetjes van paco en jorien

Rins

Wij doen ook gewoon rustig aan. Ze moeten gewoon goed wennen.

Hallo allemaal hier Plukkie,

Nou we zijn vanochtend verhuisd naar de eetkamer.
We staan nu naast de computer dus kunnen we alles goed in de gaten houden.
Vanochtend heeft het vrouwtje eerst even met de plantenspuit water op ons gespoten. We hebben even lekker gedoucht wat was dit lekker zeg.

Toen wij verhuisd zijn en onze baasjes de hele woonkamer hebben verbouwd, kwam de kerstboom naar beneden. Dit was het weel spannend. De baasjes zijn langzaam begonnen met alles te versieren. De kerst ballen moeten nog wel in de boom. Wij mogen vanavond nog even los vliegen kunnen we ook even bij de kerstboom kijken.

Morgen zal ik weer een nieuw verhaaltje schrijven.
Dan gaan de baasjes verder met de kerstboom.
Ik zal zorgen dat ik dan ook weer een paar leuke foto's zijn.

Groetjes Plukkie,
en natuurlijk Sunny en Nena