15 mei 2025, 00:24:59

snavel stoten

Gestart door marit85, 3 december 2009, 07:59:31

« vorige - volgende »

marit85

Hoi ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn valkparkiet Ciao is de laatste tijd veel met zijn snavel tegen de kooi aan het stoten en hij is een soort van aan het bouncen. Daar bedoel ik mee dat het lijkt of hij springt zonder zijn pootjes van de vloer te doen. Een beetje schudden dus met zijn hele lijf.
Wat zou dit kunnen zijn? Zodra we thuis zijn mag hij altijd uit zijn kooi en zorg altijd voor een variatie in zijn speeltjes en een radio aan als we weg zijn. Zou het met verveling te maken kunnen hebben?

Groetjes Marit

Kimm

hoi marit,

is het een mannetje? Want dit klinkt heel erg als het gedrag wat een mannetje vertoond.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Onze Loekie doet dit ook als hij in een macho bui is. En als er niets is om tegen te tikken dan maakt hij dezelfde beweging en maakt zelf een "tjiep" geluid.

Als je naar dit filmpje kijkt vanaf 1:25 minuten dan weet je wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=oxcT-HEhGXk

Dat tikken is normaal gedrag voor een mannetje. Het ziet er heel stom uit, en kan vrij irritant worden als ze het lang volhouden, maar het betekent alleen dat hij wat last heeft van zn hormonen ;)

marit85

Haha dat geluidje maakt hij er dan niet bij maa voor de rest lijkt het er wel op. Wel fijn om te weten dat dat het kan zijn. Je wilt toch het beste voor je vogelvriendje he haha.
Bedankt

Charlotta

Whahaha, fluit dat beestje nou de tune van The Addams Family, Landiej????

Sjors doet dit tikken ook, ik voel me dan erg versierd, hihi!

Landiej

Ja dat klopt inderdaad :D Hij probeert het in elk geval, het lukt niet altijd even goed. We proberen al een tijdje om hem meer deuntjes te leren, maar hij vindt deze toch wel erg leuk.

Dat tikken is inderdaad imponeren en grappig om te zien! Praten jullie mannetjes ook wel eens tegen hun poot?

Charlotta

Sjors praat tegen zijn bel.
En dat variert van lief naar woedend, ik heb daar toch zo'n lol om altijd!!