9 mei 2025, 00:14:25

4 jonge vogeltjes dood

Gestart door monkey, 2 december 2009, 08:43:01

« vorige - volgende »

monkey

hallo,
Ik stel even een vraag voor een vriendin.
Mijn vriendin heeft voor de tweede keer een nestje jonge vogeltjes. Bij het eerste nestje was alles goed gegaan en heeft ze 3 mooie gezonde vogels gekregen.
Nu bij het tweede nestjes (met een andere pop ) zijn van de 5 jongen, 4 tegelijk gestorven. De jongen waren rond de 14 dagen, hadden een goede volle krop en tot het laatst maakte ze een gezonde indruk. De vogels werden door hun ouders gevoerd. Gistermiddag lagen ze alle 4 dood in het hokje. Alleen het jongste vogeltje leefde nog.
Heeft iemand ervaring hiermee of een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van de dood van de jongen? temeer omdat ze alle 4 tegelijk dood zijn gegaan.

amazingleeuwtje

Wohoooo dit is heftig :-[..

Helaas ben ik niet ervaren hierin, maar wat zal ze geschrokken zijn..
Hoop dat ze erachter komt wat het geweest kan zijn..

Wens jou vriendin sterkte...

Lin

Dit is wel heel veel in een keer. zag ze niks aan ze, donkere vlekken of zo? beet wondjes ofzo? soms kan het zijn dat de krop elke keer vol is, maar vol blijft en dat ze dan doodgaan maar dat kan nooit met alle vier tegelijk. Waar zitten de vogels,buiten niet neem ik aan met deze kou?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

monkey

nee, er was niets te zien aan de vogels. De dag daarvoor had ze ze nog eruit gehad, reageerden toen nog goed net zoals daarvoor. ze hadden geen beetwonden, ouders zorgden er goed voor. Ze zitten binnen in een kooi. ik vind het vreemd dat ze alle 4 tegelijk dood zijn, dat moet door iets zijn veroorzaakt, maar wat !!!!!????

Saar

2 december 2009, 10:39:24 #4 Last Edit: 2 december 2009, 10:48:13 by Saar
Ik zou ze wegbrengen voor sectie.
De kans is groot dat je er dan achter komt wat ze onder de leden hadden.
Groetjes Saar

Landiej

Is zo'n sectie niet vreselijk duur? Zeker als het om 4 vogeltjes gaat?

Manouk

je zou 1 vogeltje kunnen wegbrengen, want ik denk dat het hetzelfde is wat ze geveld  heeft..
Maar wat het kost weet ik niet, maar je zou niet willen dat het nog eens gebeurd.. dus ik zou het ervoor over hebben om te zorgen dat de andere vogeltjes die nog in huis zijn veilig zijn..

groetjes
Manouk

monkey

iedereen bedankt voor het  meedenken. Mocht er nog iemand zijn die een idee heeft hoe of wat, of ditzelfde heeft meegemaakt....
Ik hoor het graag.
bedankt,
Monkey

jacq

hallo monkey wij hebben het probleem ook gehad ,het eerste nest van drie valkjes goed grootgebracht,toen nest van 5 op de een en het andere dag allemaal dood,toen nestje van 4 waarvan 3 dood en 1 op tyd gered en met de hand grootgebracht en is kerngezond,we hopen dat het volgend jaar ook bij ons beter gaat en bij jouw ook we leven met je mee vink het ook zwaar :censuur. groetjes