8 mei 2025, 03:46:26

Speciaal voer in de rui?

Gestart door BIRDIE, 21 december 2003, 00:27:18

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hoi,

Mijn valkje komt voor het eerst in de rui! Nu ben ik heel benieuwd of het nou een man of pop gaat worden, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste!
Ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij goed zijn eerste rui door komt dus vroeg ik me af of ik nog iets speciaals door zijn voer of water kan doen om hem een handje te helpen.

Ik geef hem trouwens gewoon valkparkietenzaad, eivoer voor parkieten, een extraatje door zijn voer genaamd Tonicum met stukjes fruit en verschillende soorten nootjes, ik geef hem 1 keer in de week Salade Mix van Extra Vital waar soort kruiden en speciale planten in zitten, 1 keer in de week krijgt hij wat druppels vitamine/mineralen in zijn water. En voor de rest heeft hij sepia, een mineralen blok, grit en 3 keer in de week wat trosgierst. Ook doe ik 1 keer in de week zo'n snoepstaaf met honing in zijn kooi voor een dag.

Het klinkt op zich wel goed, toch, maar ik wil hem echt het beste geven. Oh ja, fruit en groente eet hij helaas nog niet. Maar ik blijf volhouden en elke dag geef ik hem verse stukjes groente en fruit.

Heeft iemand tips om hem door de rui heen te helpen? En weet iemand iets over druppels met zeewier voor in het water?

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Zo te lezen geef je ze al alles wat nodig is en komt ie zonder problemen de rui door hoor.
Hier merk ik meestal weinig aan de valkjes als ze in de rui zijn alleen veel veren op de grond.
Ik denk dat je hem niet veel meer kan geven alleen zou ik in plaats van 1 keer vitamines 2 of 3 keer per week doen tijdens de ruiperiode.
Eivoer geef je al dat zijn de belangrijkste dingen verder hoef je niks speciaals te doen hij zit al in een superhotel jullie Birdie :-)

Groetjes, Paul