23 mei 2025, 01:35:25

hoe blok ophangen??

Gestart door Manouk, 24 november 2009, 22:12:12

« vorige - volgende »

Manouk

ik heb voor mijn valkjes binnen nu een blok.. maar heb hem in de kooi gehad en ze gingen er alleen maar opzitten, wat resulteerde in poepjes op de kooi waar ze dus met de staart weer inhingen..
Ook bedacht ik mij dat als er eitjes en eventueel donsjes komen ik er niet makkelijk in zou kunnen kijken..

Hoe is het mogelijk om een blok aan de buitenkant op te hangen??
het is een horizontaal blok en er zit verder niets aan waardoor ik hem kan bevestigen.. alleen een gaatje aan de achterkant maar daar heb ik dus niets aan..

misschien iemand een idee hoe ik hem aan de buitenkant kan maken..
heb aan beide kanten van de kooi een deurtje zitten, waar ik hem graag zou willen hebben.. maar hoe kan k dit oplossen??

groetjes
Manouk en haar bende

smiley

hallo Manouk

Je kan bij de bouwmarkt haakjes kopen die draai je in de voorkant van het blok ..
Buig ze iets meer om naar binnen en hang het blok aan een van de zij deurtjes .
Ik haal er dan zo'n deurtje uit door de pennetjes waar aan het deurtje vast zit aan de kooi iets open te buigen .
Als je dan het blok schoon gaat maken kan je het deurtje er zo weer voor doen .
Als het dakje van het blok iets uit steekt dan moet je dat eraf halen anders past hij niet tegen de zijkant of de deksel om zetten .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Manouk

hoi...

jah het dakje steekt iets uit..
maar ik kan hem er toch niet af halen??
of moet ik er dan iets anders opmaken??
zou ik er gaas op kunnen doen? zodat ik er makkelijk kan inkijken
of vinden de valkjes dit niet fijn??

groetjes
Manouk

smiley

hoi

Het dakje moet je dan iets afzagen (het randje dat iets uitsteekt )
Dan kan hij er gewoon op blijven en kan het dakje ook gewoon nog open gedaan worden.
teken het randje af en zagen maar daarna even de splintertjes eraf halen met schuurpapier en klaar !!
een dakje van bv . gaas vinden ze niet zo prettig een dicht dakje heeft hun voorkeur .
Ik zelf heb een 8 kantig hoog blok en die heb ik omgebouwd ,deze moet je eigenlijk ook binnen in hangen .
dit blok heeft een schuifpaneel aan de voorkant met daarin het in vlieggat van 5 cm en een stokje.
Het gat hebben we groter gemaakt 8 cm en aan de achterkant hebben we ook een in vlieggat gemaakt van 8 cm .
Het rondje van het nieuwe gat hebben we in het oude gat gedaan en aan de kant met het nieuwe gat hebben we haakjes in gezet die kant hangt nu aan de kooi .
als ik nu in het blok wil kijken schuif ik het paneeltje eraf en kan ik er zo bij .
Het aanvlieg stokje hebben we laten zitten en dat is nu het handvat om de schuif weer op zijn plaats terug te zetten .
Binnen in de kooi heb ik een laddertje overdwars in de kooi gemaakt voor de ingang van het in vlieggat .
Je moet soms een beetje creatief zijn ,maar het werkt wel !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Manouk

ja... erg creatief...
ik zal morgen eens gaan kijken voor haakjes en dan kijken of ik het dakje kan afzagen en schuren...
want ik zal graag zien dat Gucci en Donna aan een nestje zouden beginnen..
ze zijn al druk aan het paren.. maar of er iets uitkomt zullen we nog zien..
bedankt in ieder geval voor de tips en informatie over wat te doen... ;)

groetjes
Manouk

Manouk

Bedankt voor de tips..
heb vandaag even 4 haakjes gekocht voor 10 cent per stuk en nu hangen de blokken aan de zijkant..
nu maar hopen dat ze snel de binnenkanten gaan bewonderen :D

ik wil het invlieggat iets groter maken, maar hoe kan ik dit het beste doen??
ik heb niet echt een handige zaag waarmee ik dit zou kunnen doen.. dus is er een andere manier??

groetjes
Manouk

Larissa

Hey Manouk

je zou dit met een gaten zaag kunnen doen deze kun je namelijk bevestigen op de kop van een boormachine (weet niet of je weet wat ik bedoel) anders met een decoupeer zaag ff iets bij werken en anders ben ik bang dat het schure :P wordt

Nou ja ik hoor wel als het gelukt is

Kus van de bende van 5
+ Laris

Manouk

hahahah jah ik heb niets van dat alles..

Ik kan een keer een kennis vragen..
maar er bestaat toch ook iets waarmee je het zeg maar kan afschaven..
ik heb toch het idee dat het gat iets te klein is namelijk.. als ik die dikkerd van mij ervoor zie zitten denk ik dat het moeilijk past ;) hahaha
en jah ik wil niet dat hij klem komt te zitten..

groetjes

Manouk

Larissa

Oei ik weet wat je bedoelt maar kom zo niet op de naam
ik denk dat je dan iets van een veil of schaaf moet gaan gebruiken

En anders ff kennis lief aan kijke  ;D
en klem zitte neee late we dat maar nie doen

Liefs Mij en de bende

Manouk

ja.. ik zal morgen wel ff bij die kennis langs gaan..

het was eigenlijk erg makkelijk om het te bevestigen en ze kunnen er nu niet meer bovenop zitten (en poepen)
nu kunnen ze ook mooi met zijn allen bovenin op stok zitten..

kus

Larissa

als je kunt he wil je dan eens een fototje plaatse want ik wil voor een eventueel nieuw nestje ook een blok aan de buitenkant hebbe want zo'n blok aan de binnenkant wordt wel enorm vies  :-X

kus

Manouk

jah ik heb de bovenkant nu ook niet echt schoon..
het is er een beetje ingetrokken denk ik..
zat ook te denken om iets leuks op de bovenkant te plakken.. ;) ze kunnen er nu toch niet bij dus dan ziet het er iets mooier uit..

ik zal snel even wat foto's maken voor je.. hoe ik het heb bevestigd...

groetjes
Manouk

Larissa

hey Manouk

enorm bedankt en tja als ze er nie bij kunnen...kun je er altijd iets moois van maken

groetjes Laris