22 mei 2025, 00:50:41

een vriendin??

Gestart door lydia, 20 december 2003, 15:16:58

« vorige - volgende »

lydia

Hallo ik heb een vraag over een tweede valk erbij zetten
Mijn eerste valk een wild gekleurde had ik bijna 1 jaar.
Zij begon steeds harder te fluiten dus wou ik proberen om er een tweede bij te zetten
Dat heb ik nu dus gedaan een grijs geparelde witkop ook een pop.
Ze zitten nu 5 dagen samen maar zijn nog geen vriendinnen geworden.
Ze zitten achter elkaar aan en de wild gekleurde pikt steeds aan de kuif van de andere.
Ik vind dat erg sneu en weet niet of ik me erin moet mengen.
En hoelang kan het duren voor ze overweg kunnen met elkaar.
Of misschien nooit???
Groetjes lydia

Lique

Hoi,

Ben je er helemaal zeker van dat je 2 poppen hebt?
Want 2 poppen gaan vrijwel altijd goed met elkaar om en zijn minder dominant als een man.
Je geeft aan, dat je de witmasker 5 dagen hebt.
Meestal is er wel bekend of ze mekaar mogen op de eerste dag.
Maar soms kan het ook lang duren voordat ze mekaar mogen.
En er zijn ook situaties dat valken mekaar nooit zullen mogen.
Heb je ze in 1 kooi staan?
Misschien is het beter om ze eerst te scheiden van elkaar en dat je ze bij mekaar zet, zodra ze goed met elkaar om gaan.

groetjes lique

Paul

20 december 2003, 21:10:09 #2 Last Edit: 20 december 2003, 21:11:07 by Paul
Hoi Lique,

Je zei:
CitaatWant 2 poppen gaan vrijwel altijd goed met elkaar om en zijn minder dominant als een man.
Ik heb mijn broer vorige week een mannetje gebracht en die word door het popje toch wel zijn plek gewezen en weggejaagd bij de voerbak als het popje erbij wil.
Het lijkt daar dus of het popje de broek aan heeft in de kooi :-)
Verder gaat het wel redelijk goed hoor.

Hoi Lydia,

Je eerste valkje vind dat de kooi zijn territorium is en ziet de tweede als een indringer.
Maar als ze niet echt vechten is dat al een goed teken lijkt me.
Het zal meestal minimaal een week duren voor ze een beetje aan elkaar gewend zijn en soms kan het ook langer duren.
Popjes zijn wel zachtaardiger dan mannen zoals Lique al zei dus ik zou gewoon even afwachten.
Als ze vechten om het voer een tweede bakje erbij bijvoorbeeld.
Ook al zouden ze niet echt close vrienden worden, ze gaan elkaar vaak wel accepteren na een tijdje.

Groetjes, Paul

lydia

CitaatHoi Lique,

Je zei:

Ik heb mijn broer vorige week een mannetje gebracht en die word door het popje toch wel zijn plek gewezen en weggejaagd bij de voerbak als het popje erbij wil.
Het lijkt daar dus of het popje de broek aan heeft in de kooi :-)
Verder gaat het wel redelijk goed hoor.

Hoi Lydia,

Je eerste valkje vind dat de kooi zijn territorium is en ziet de tweede als een indringer.
Maar als ze niet echt vechten is dat al een goed teken lijkt me.
Het zal meestal minimaal een week duren voor ze een beetje aan elkaar gewend zijn en soms kan het ook langer duren.
Popjes zijn wel zachtaardiger dan mannen zoals Lique al zei dus ik zou gewoon even afwachten.
Als ze vechten om het voer een tweede bakje erbij bijvoorbeeld.
Ook al zouden ze niet echt close vrienden worden, ze gaan elkaar vaak wel accepteren na een tijdje.

Groetjes, Paul

lydia

hallo luitjes bedankt voor jullie info.
Hier nog wat aan vullende info.
Ja ik weet zeker dar het 2 poppen zijn want de wild gekleurde ( mika) wel een jongens naam ,maar er rijden geen vrouwen in de formule 1 mee ,heeft stippen aan de onder kant van haar vleugels en ze is de rui al door. En de geparelde { bijou}
van hamtaro serie is ook al van begin dit jaar en zou dan nu dus ook wild gekleurd moeten zijn na de rui als het een man was.
En degene waar ik hem van heb gekocht heeft er veel verstand van Dat is geen broodkweker maar is er heel gek mee.
Ze zijn nu inmiddels iets meer als een week samen .
Soms slapen ze wel samen op een stok.
En mika buigt haar kopje naar bijou toe ,dat doet ze bij mij als ze over haar kopje geaaid wil worden maar bijou pikt dan naar mika omdat ze waarschijnlijk niet weet wat de bedoeling is. Bijou gaat wel meer in de verdedeging nu , soms eten ze ook tegelijkertijd maar dan begint mika toch meestal weer met pikken.
Ik kan ze niet apart zetten want ik heb maar een kooi die wel redelijk groot is {een papegaaie kooi}. dus dat is geen optie
Ze fluiten nu ook meer naar elkaar maar ik zie ze nog steeds niet echt maatjes worden.
Groetjes lydia

pona

26 december 2003, 18:29:34 #5 Last Edit: 26 december 2003, 18:30:05 by pona
Hoi Lydia

Ik heb twee valkjes uit het zelfde nest en zijn dus altijd samen. En ook die happen en snauwen wel eens naar elkaar.
Terwijl ze ook samen kroelen. En ook als ze eten, moet de een wel eens voor de ander weg gaan.
Ik wens je veel sterkte er mee, hoor.

groetjes Ilona
grtjs Ilona

lydia

Dank je.
ik denk dat het gewoon een kwestie wordt van afwachten.
Zolang er geen bloed vloeit houden we vol.

Groetjes lydia

claudia

Hahahahahha mijn popje heeft ook de broek aan.
Ik vind het best wel zielig voor het mannetje hij wordt steeds weggejaagd.
Als ie op de stok zit en het popje komt eraan gaat ie automatisch al ergens anders zitten maar het popje komt hem ook nog telkens achterna.
En als ik het mannetje uit de kooi haal want die is tam en bij me op de schouder zet vliegt ie meteen al terug naar de kooi dus hij wil toch altijd naar haar terug een beetje dom vind ik.

lydia

ja ze zegen toch altijd op zijn duits was nekt das liebt.
Laten we daar dan maar van uitgaan
Het gaat overigens al wat beter
de nieuwe ben ik nu uit de hand aan het laten eten.
Het duurt waarschijnlijk ff maar het gaat steeds beter

Groetjes lydia