wat moet een valkje elke dag hebben van eten

Gestart door marie, 22 november 2009, 19:19:06

« vorige - volgende »

marie

Wat moet een valkje eigenlijk hebben per dag van eten?
!!!Flip!!!

Nemi

Staat dat niet vermeld op je eigen website..?  ;)

Hoe bedoel je deze vraag?

marie

jaja, inderdaad ;D, op m'n site staat wat ze mogen eten, maar niet hoeveel per dag. Ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun valkje zoveel lepels zaad geven, een bepaalde hoeveelheid groenten en fruit, enz...
!!!Flip!!!

Charlotta

Ik geef Sjors elke dag twee maatschepjes Xtra Vital.
De volgende ochtend zie ik dat bijna alles op is.
Hij krijgt ook inmiddels een of 2 keer in de week wat trosgierst erbij.

Kimm

je moet zorgen dat er de hele dag voer tot hun beschikking staat.
zelf geef ik ook nog vaak groentes, macaroni.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

marie

en hoeveel per dag ongeveer, want Flip eet wel eens van een appeltje nu (nog maar net ;D) maar veel eet hij daar echt niet van.
!!!Flip!!!

Manouk

er is denk ik niet echt een maatstaf voor valkjes van hoeveel ze wel en niet mogen...
als je valkje niet te dik is kan je denk ik per dag wel iets lekkers geven aan groeten en fruit..
haal het wel na een paar uur weer weg, want het kan snel oud en vies worden en je wilt geen zieke valkjes..

hier bied ik ook dagelijks wat aan. fruit groente, ze krijgen wat ik op dat moment in huis heb en vaak als ik zelf ga eten krijgen ze iets mee..
ze eten er niet altijd van en ze vinden niet alles lekker, maar blijf het aanbieden...

groetjes
Manouk

marie

oke, ik laat hem elke dag eens meeknabbelen aan m'n appel, banaan, enz... (natuurlijk wel aan zijn eigen stukje ;))
!!!Flip!!!

Manouk

ik denk dat je met banaan moet uitkijken, maar dat weet ik niet zeker..
Maar ik weet dat banaan stoppend werkt.. en ik wil niet dat je valkjes verstopt raken.. voor een valkje is een beetje banaan natuurlijk in verhouding snel veel..

Maar misschien is banaan ook wel goed hoor, moet je even andere reacties afwachten

groetjes

Kimm

banaan is niet goed voor je valkjes.
mocht je het wel geven doe dan echt een mini stukje en echt niet vaak.

groetjes kim

Manouk

dat vermoeden had ik al..
ik weet dat ik het eerder ook nooit aan mijn knaagdieren mocht geven in verband met verstopping..

maar verder zijn er veel dingen die je aan je valkjes kan geven..

groetjes

Kimm

het heeft te maken met een te hoog zout gehalte, vandaar.

groetjes kim

Manouk

ok.. ik dacht echt altijd dat het voor verstopping zorgde.. maar dat is mij dan weer verteld..
najah het gaat erom natuurlijk dat hij geen banaan voert aan zijn valkje...

;)

groetjes

marie

ooo, oke, dankje, hij heeft er maar een heel klein beetje van gegeten, dus dat kan vast geen kwaad. Maar voor de toekomst weet ik nu wel beter!
!!!Flip!!!

tumbula

hallo
ik had een vraagje???

ik heb ee jong valkparkiet grootgebracht. ze is nu 8 weken,maar ze wilt nog steeds van de pap eten. ze niet van haar eigen zaad. en ik kan haar niet de hele dag zonder pap laten.

wat moet ik nou gaan doen.ze moet overgaan naar de zaad,

groetjes

tumbula