Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Echt een leuke foto updeet zo.  ;D
Volgens mij heb jij dit jaar al heel wat pap-ervaring opgedaan ?  :)
Of had je het eerder ook al gedaan ?  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

Hey Yvon

Gelukkig heb ik vorig jaar de nodige ervaring op gedaan met me eerste nestje waar we Gipsy van gehouden hebben.

Het ziet er nu wel gelukkig allemaal goed uit, Devon en Flupke hebben de eivoer en grasparkietenzaad ontdekt en vreten zich met recht vol

De kleintjes groeien als kool, vindt alleen de pennetjes wat achter blijven

Misschein vanavond foto update

groetjes

TheaV

;D
Een  tijdje hier niet geweest......
Maar de schade is ingehaald en  weer helemaal bij en mogen genieten  van  mooie foto's en valkjes!!!
En ja,  pappen heb je wel onder de knie....LOl.
Ik moet zeggen  dat ik ze hier nu ook regelmatig heb van de dierenwinkel en  dan verschillende soorten vogels. Zooo lief en leuk om te doen!!! Soms wel  heel klein, nog geen week oud.
Als z ezelfstandig zijn, gaan ze weer retour. Maar zo doe je wel ervaring op en  meer vertrouwd ermee.....
Zo trots als he dan  goed afloopt.....
Maa jij bent nu ook prof in pappen....... ;)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

ben benieuwd naar je kleine pappertjes Laris!!

Kun je het nog volhouden al dat gepap?

Liefs Manon

Larissa

Zo hebben we de ene verjaardag gehad komt morgen nummertje 2 er aan me eigen mannetje mag er weer een jaartje bij op tellen,
daarnaast hebben we van het weekend (beginnend op donderdag eindigent op zondag) groot feest hier in ons dorpje en daar zijn we dus onwijs druk mee
Yaela mag zaterdag de kinder optocht lopen samen met haar klasgenootjes van school voor het eerste jaar dus spannend

Dan nu valkjes update
Devon is zelfstandig, weet zijn gewicht netjes tussen de 90 en 93 te houden  goedzo
Daja en Dusty die staan nog steeds op twee pap voedingen want die gekke willen nie zelfstandig worden, vallen met gemak 12 gr af als ik ze op 1 voeding zet en dan kan ik er weer voor zorgen dat ze op gewicht komen   :'(
Flupke met zijn 5 weken doet al aardig met Devon mee, vermaakt zich goed met het eivoer en grasparkieten zaad, vanavond zat ie zelfs ff in de valkjeszaad te snavelen.....

wave

Dan nu de aller kleinste van de valkjes
Die gaan als een speer de veertjes komen nu mooi door, ik blijf er bij ze hebben iets een achter stand maar zien er verder gezond uit

Gipsy en King hebben 4 eitjes waarvan alle 4 bevrucht, alleen bij 1 eitje zit de luchtkamer in het midden, bij happy en enjoy zijn twee eitjes en arme Happy doet het alleen...(op de neppers)

Kees en Mientje krijgen van mij toch een tweede kans op een nestje, ze zijn zo opgefokt in de voliere en druk aan de wipwap dat ik het
toch nog een keer wil proberen met hun dit jaar.

Ik hoop een dezer dagen alle grut weer op de foto te kunnen zetten zodat jullie kunnen oordelen ,

groetjes Larissa

Larissa

Citaat van: *Manon* op 21 juni 2011, 14:27:25
ben benieuwd naar je kleine pappertjes Laris!!

Kun je het nog volhouden al dat gepap?

Liefs Manon

Het gaat nog, gelukkig worden de oudste nu zelfstandig, Devon is het al en Flupke doet moedig mee.
Dusty en Daja gaan nog nie echt, de kleintjes komen helemaal goed.

weet wel dat ik hier na ff genoeg pap gezien heb

Knuffels

patty_dordtse valkjes

Van harte gefeliciteerd met je mannentje  ;D

fijn dat de 2 al zelfstandig goed blijven eten en netjes op gewichtje blijven...

ben benieuwd naar de foto's  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

Dan nu ff gauw een paar foto's

Met Dusty gaat het helemaal niet goed het arme meiske staat weer onder de warmte lamp, en terug op verplicht drie voedingen
vandaar dat zei ook niet op de foto's staat

De rest gaat als een speer, Devon is volledig zelfstandig weegt smorgens netjes 90 gr en savonds 94 gr
Daja is ook hard op weg zelfstandig te worden, Flupke heeft regelmatig een volle krob.....met eivoer

Gigi wordt wildkleur en gaat goed
Hayo is een Cinnamonetje dus ik vermoed een meiske
De Cinnamon van Maranda gaat ook goed net zo als de lutino
Dan de allerkleinste Hera wordt denk ik een wildkleurtje

De foto's van Hera zijn stuk voor stuk mislukt dus dat volgt nog

Caroline

Gave foto's!!!!

Nog gefeliciteerd met je mannetje.

Een fijn weekend.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jeroenw

Mooi foto's  :D

Een vraag  :)

Krijg je lutino ook een kaal plek achter zijn kuif?

Ze zeggen dat ook lutino bestaan zonder kalen plek .Geen inteeld

En ik denk dat bij jouj helemaal geen inteelt is dus krijg je dan een lutino zonder kaale plek

Gr. Jeroen

Larissa

Hoi Jeroen

Voor zover ik kan zien krijgt de lutino inderdaad geen kale plek op zijn haar achterhoofd,

Vaak is het niet zo zeer een kwestie van inteelt maar van 2 rood ogen op elkaar (dus lutino op lutino)
De lutino en de grote Cinnamon zijn trouwens van me zusje

groetjes Larissa

Larissa

Hey hey

Ff een update vanaf deze kant,

Devon is defenitief zelfstandig en gaat aan komend weekend verhuizen.
Flupke gaat ook super goed, en moet nu zijn gewicht zien vast te houden.

Dusty, Daja, zijn allebei plotsklaps over leden, voor dusty was ik al wel bang omdat deze alleen nog maar af viel en niet meer aan kwam ondanks 3 pap voedingen per dag.
Daja was opweg om zelfstandig te worden en vrat zich vol met zaadjes wat daar de reden van is geweest weet ik niet
:verdriet:

De jongen van Maranda de Cinnamon is gister overleden en de lutino  vanmorgen, ik snap er niks meer van ik weet wel dat ze het allebei heel moeilijk hadden met de afgelopen hitte dagen, zwaar ademen enzo

:verdriet:

Het enigste lichtpuntje wat ik nu nog ff heb is dat ik aan komende zaterdag 2 mooie mannen ga ophalen bij Saar...en ik kijk daar ook echt naar uit nu.
Ben het helemaal zat met pappen en jongen.

King en Gipsy lijken het zat te zijn en gaan soms wel op de eitjes en soms niet, ik kijk wel wat ze er van bakken
Happy en Enjoy hebben de neppers in de steek gelaten, en die gaan van het weekend terug de voliere in.

Jace en Cloud vinden elkaar wel heel lief....zitten steeds naast elkaar in de voliere...misschien dat ik hun nog wel aan elkaar ga koppelen en dan voor Rain wederom opzoek moet naar een mooi mannetje.
Ik ga dat dus allemaal maar eens rustig bekijken en berekenen......

Het plezier is er voor mij nu wel een beetje af, en ben dus ook heel druk met knuffelen en vooral genieten van me voliere en valkjes

smiley

Hallo Larissa

Bij jou gaat het ook al zo (niet )lekker  :-\
Ik ken het gevoel de lol is er zo wel vanaf  :'( :'(
Veel sterkte met het verlies van je kleintjes ,ik voel enorm met je mee .

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Jemig.... logisch dat jij ff wat stil was......
Je had andere dingen te doen  dan hier leuke en miner leuke dingen  te lezen.
Dat je ff geen pap meer kunt zien, kan ik mij  voorstellen.
Maar na regen  komt zon... in iede rgeval  ff volop blijven genieten van wat je hebt en  ziet!!!
En verheugen op wat komen gaat!!!
Dikke knuffel!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Hmmm wat een naar bericht.
Misschien toch verstandig een overleden jong te laten onderzoeken. Je weet nooit wat het kan zijn, vooral omdat het er meerdere zijn?

Sterkte. gr Esther