Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

*Esther*

Ik weet alleen dat kwartels veel met hun eitjes aan de wandel zijn. Heb je wel heel klein gaas?  Want jonge kwartels lijken erg op hommels en kunnen dus vrij makkelijk door de mazen heen.

gr Esther

Larissa

Hey Esther,

Hier valt het gewandel met de eitjes nog wel mee...tot nu toe liggen ze netjes in de hoek van de voliere....
Ja ik heb redeiljke mazen in het gaas, moet nog 1 klein deel iets hard plastic voor spannen voor het geval dat.

We laten ons dus maar gewoon verrassen....

groetjes

Larissa

Zo ff gauw eitjes contorle gedaan en Kees en Mientje hebben 4 eitjes waarvan de eerste onbevrucht is  :-\

Chika en Spotje hebben 3 eitjes waar ook de eerste onbevrucht van is  :-\

groetjes

patty_dordtse valkjes

wat jammer dat ze niet  bevrucht zijn :-[
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Hey,

Dat is wel vaker toch? Eerste eitjes van een legsel zijn vaak oefen eitjes.  ;)

gr Esther

Larissa

Dat weet ik nie Esther, ik ken alleen maar bevruchte eitjes heb weinig mee gemaakt lege eitjes, met hoeveel moet ik ongeveer rekening houden (die oefen eitjes)

groetjes Larissa

Larissa

Goeieavond all.....

Vanavond ff nog gauw een keer gekeken en bij Kees en Mientje zie ik lichte adres in 2 eitjes lopen....zou het dan toch 
:D :D :D

Bij Chika en Spotje liggen nog steeds 3 eitjes denk dat ze het daar ook bij laten maar voor als nog zijn er 2 leeg en 1tje lijkt bevrucht
Ben met me duffe hersens vergeten de eitjes te nummeren  :S dus weet nie welk ei eerst was en welke laatst dus kijk ze allemaal maar na

groetjes

Larissa

zo nu dan ff een update vanuit de voliere...

De kwartels hebben nu 10 eitjes de hennetjes broeden er soms op maar meestal niet
dus ga er maar vanuit dat het niks meer wordt....

King heeft Rain besprongen, hier ben ik uiteraad helemaal niet gelukkig mee omdat het manentje van Rain gereseveerd is en King met Gipsy gekoppelt was/is
De volgende stappen worden nu dus maar genomen, zodra het mannetje van Rain hier is gaan deze twee in een kooi of in de koppelkooi in de schuur,zodat ze naar elkaar
toe kunnen trekken deze zomer.
King en Gipsy blijven bij elkaar in de voliere, mocht dit niet werken dan geld voor hen ook huisarest in een aparte kooi, of kweekkooi als deze leeg komt zodra de koppels klaar zijn. Ik verwacht dat dit zo halver wege juni zal zijn.
Gipsy is dan 1.2 jaar is en King 10 maand...ze krijgen dan in eerste instantie nog geen blok.

Happy moet niks van Enjoy weten want die vangt achter Gipsy aan wat King op zijn beurt weer niet accepteerd....denk dat King er twee vrouwtjes op na wil gaan houden. ::)
Angel en Bailey zijn een hecht koppeltje waar de ene is is de ander en hun dochter blijft hun veiligheid opzoeken
Mickey en Binky zitten nog in een kooi binnen doordat Binky zich echt niet kan redden met haar geknipte vleugeltjes  :'( :-X 
en ik haar niet alleen wil laten zitten.

Zo dit was ff een kleine snelle update, wij wensen iedereen een super zonnig weekend toe

groetjes

*Esther*

Citaat van: Larissa op 14 april 2011, 20:50:28
Dat weet ik nie Esther, ik ken alleen maar bevruchte eitjes heb weinig mee gemaakt lege eitjes, met hoeveel moet ik ongeveer rekening houden (die oefen eitjes)

groetjes Larissa

Vaak is het eerste eitje van een legsel een onbevrucht eitje. Ook nu heb ik weer koppels waarvan het eerste eitje niet bevrucht is.

gr Esther

Larissa

Zo vandaag ff lekker de kweekkooien schoon gemaakt, jeetje zeg wat stinken die flatsen.... :-\
Gelijk ff bij de eitjes gekeken,
Kees en Mientje hebben 4 eitjes waarvan 3 bevrucht
Chika en Spotje hebben ook 4 eitjes waarvan 2 bevrucht

Door dat ik de kooi van de jongen moest verschonen vandaag had ik ze ff voor het gemak bij de oudjes terug gezet en wat schets mijn
grote verbazing, Pico ging zo maar voere..... :o :o

De kleinste Chandra wordt nog wel eens over het hoofd gezien en denk dat we die ook nog wel ff onder steunen met pap net zo als de oudste drie
Samen hebben we ook besloten dat Chandra hier blijft, Yaela is zo gek met dit vogeltje en Chandra is gek met ons meiske dat we het niet over het hard kunnen verkrijgen haar/hem weg te doen

Tot straks met de foto's

Larissa

ff kleine foto's update van mijn mooie valkjes, die allemaal de lente in de bol hebben en iedereen met alles aan de wipwap is  :S :S :S

Tot zo met de foto's van de koppels op eitjes en jongen

Larissa

Zo nu ff een paar foto's van de koppels op eitjes en de jongen

Kees en Mientje

Chika en Spotje

Zo en dan nu de jongen

Chase geboren 11-03 met zijn mooie splitvlek

Chanti geboren 11-03

Cali geboren 13-03

Chandra geboren 18-03

TheaV

Dat is pas een fotosessie!!!
Geweldig, groot en klein zijn prachtig!!
Geniet van het mooie weertje, maar ook van zulk mooi's met vleugeltjes....
Gr.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

cals

Mooie foto's van je valkjes buiten en van de koppeltjes in de blokken maar het liefst zijn die van de kleintjes, die inmiddels al flink gegroeid zijn!
Groetjes van Carla

Cherro

Wat een leuke foto's :D

Broeden je kwartels nog denk je? Misschien kun je die eitjes ook wel gewoon schouwen?

Wel een leuke update in ieder geval  ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!