Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

Larissa

hey beaudien

Die kans was aanwezig he omdat dit het eerste nestje van hun is en pico het gewoon laat afweten

Ik ga er van uit dat het niet wat wordt dan valt het altijd mee als er wel eentje uit komt

Misschien dat een ervaren kweker hier ervaring mee heeft en mij misschien nog wat tips kan geven

groetjes

Charlotta

Ik hoop het wel voor je, want het lijkt me superleuk om mee te maken.
Ik loop nu heel erg op de zaken vooruit maar als je jonkies hebt, ga je die handtam maken, of hou je ze zelf, ga je ze aanbieden?

Larissa

ik probeer ze handtam te maken door ze enkele keren per dag in de handen te houden....ga niet aan hand opfok beginnen  :-[ ben daar niet ervaren genoeg voor

Ik wil ze van de hand doen als alles goed gaat uiteraad he
Want ik kan er nu niet meer huisvesten als dat ik al heb

groetjes

Dierenfreackske

Hoi, Larissa, fijn  dat je de jonkies in je handen neemt dagelijks, hopelijk worden lekker tam zo!
Ging dat ook niet doen, maar deze zomer 3 handtamme gehad, moest wel of ze gingen dood gaan he, nu dus lekker gezond en groot geworden he....als het niet moet doe ik het ook niet hoor., hihi! Grtjs. Ann

Charlotta

Het lijkt me erg leuk om mee te maken, zo'n nestje.
Hopen dat het een volgende keer gaat lukken.

En tja, nu hier het valkenvirus is toegeslagen, blijft Sjors misschien niet altijd alleen......en dan zou ik het heel leuk vinden om een tam jong diertje via het forum eventueel..........maar dat heeft nog de tijd......want dan wil ik een kamervoliere........en .....en.....*droomt stilletjes nog even door*

Dierenfreackske

Hoi hoi, het is natuurlijk leuk als je de donsjes zo ziet opgroeien he, hihi! Jaaa, is hezt valkjesvirus daar ook al toegeslagen ??  ;D ;D ;D   

Larissa

oei oei dat valkenvirus grijpt snel om zich heen  ;D

En ja zolang de ouders eigenlijk dat doen wat ze moeten doen ga ik me er niet mee bemoeien......tenzij het om leven en dood gaat...

EN laten we nu niet allemaal te veel op de feiten vooruit lopen
Aangezien paps en mams het broeden nu even beu zijn zo ziet het er uit hoor mams is er meer uit als in en paps interesseert het allemaal nog geen zier......aangezien de eitjes nogal koud aanvoelen ben ik er bang voor dat dit nestje niks meer wordt  :-\

Morgen zal de eerste uit moeten komen volgens de kweek kalender dus we gaan nog een spannend dagje te gemoed morgen  :o

groetjes Larissa

Manouk

is er al iets aan het piepen?? heb je nog kunnen schouwen of er nog beweging inzit of wil je ze liever niet meer storen??
ik weet niet of je nu al wat kan zien/ horen...

verder alles goed?
groetjes
Manouk

Larissa

hey

ze zijn wel heel onrustig maar ik hoor nog niks piepen  :( dit kan natuurlijk ook komen omdat ze zo enorm schreeuwen nu

Ik schouw niet meer ik heb nu zoiets van laat ze maar ff met rust
Ik hoop jullie vanavond meer te kunne vertelle als ze wat rustiger zijn en ik mag kijken
het vrouwtje zit er nu wel weer op dus ik snap er niks meer van hoor  ???

rare vogels zijn het soms het ene moment dan gaat alles goed en dan weer helemaal mis...........

Manouk

jah.. misschien heeft ze toch wel erg honger gekregen en is ze daarom de laatste tijd er wat meer uit.. om te eten..

ik duim in ieder geval met je mee dat het allemaal goed komt..
Ik ben aan het kijken of ik het blok aan de buitenkant kan bevestigen..
want ik vind dit erg onhandig..
een dicht blok, en ze gaan erop zitten poepen.. en als ik hem nu aan de buitenkant kan hangen dan kan ik er makkelijker in kijken en kunnen ze er ook niet meer opzitten..
Majah hoe doe ik dit :S

kus

Larissa

Hey

Kun je misschien niet twee haakjes aan de voorkant er in draaien zodat je het aan het tralies kunt hangen

En tja ik duim ook heel hard voor joepy en pico...

mocht het toch niks worden is er nog geen man over boord dan krijgen ze volgend jaar medio april een nieuw nestkastje die je aan de buiten kant kunt hangen

Dit zeskantige blok is me toch niet zo goed bevallen...ook door meerdere tips op het forum over eventueel ruimte gebrek als de jongen en de ouders er inzitten..en ja hij hangt nu ook aan de binnenkant in de kooi dus hij ziet er van boven ook niet meer uit maar goed

groetjes Larissa en de bende van 5

Manouk

jah ik heb ook al aan haakjes zitten denken..
Morgen maar even kijken hoe ik dat ga doen..
Donna lijkt nog geen eitje dwars te hebben zitten, dus ik heb hem er nu even uitgehaald..
ook omdat er ruzie kwam onderling wie er op het kastje mocht zitten en de andere werden er weggejaagd..
ze zijn nu lekker allemaal weer aan het slapen.. ff rust na een drukke ochtend..
en ik mag zo weer aan het werk :S
groetjes

Larissa

hey

Ja hier is het ineens ook heel rustig....ook middag dutje aan het doen
en ja ik ga nu ook maar weer eens aan het werk

spreek je misschien later op de avond nog

Kus en werk ze

Laris en der bende

Manouk

26 november 2009, 17:44:07 #43 Last Edit: 26 november 2009, 19:35:54 by Coco88
Heej Lariss..
hoe is het met de eitjes??
hoor of zie je al iets?? ik heb de blokken nu aan de buitenkant bevestigd, met heel simpel, 4 haakjes van 10 cent per stuk.. goedkoop en simpel :D

ze zijn nu bezig het invlieggat op te eten ;) najah ze willen hem wat groter maken :P
Gucci zit er de hele tijd nu wel bij te kijken. dus ik hoop dat hij er misschien wel ff in gaat kijken van de week..

we wachten het rustig af..

groetjes
Manouk en de club

Anja

Hoi Larissa,

Ik hoop voor je dat de eitjes uit gaan komen. Ik heb hier mijn eerste nestje en dat voelt fantastisch hoor.

Hier zijn ze ook vaak van de eitjes af geweest hoor. Dus dat wil niet altijd zeggen dat het niets meer wordt.

Op een bepaald moment gingen ze samen op de eitjes zitten en dat was het moment dat de eitjes piepte. Ik kan het allemaal mooi observeren omdat ze bij mij niet in een blok zitten.

Liefs,

Anja