27 april 2024, 16:53:14

als een gek vliegen en heel erg hijgen

Gestart door DeesDoos, 19 december 2003, 23:39:09

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

ik ging net even m'n eten halen kom terug heeft m'n broertje tailey uit de kooi gehaald.. ik had hem er weer even ingezet zodat ie zichzelf niet kon verwonden terwijl ik er niet was.. m'n broertje heeft Tailey uit de kooi gehaald en hij vloog als een gek door m'n kamer heen.. botste overal tegen aan en storte neer (2 x gezien) nu zit op een randje boven de deur heel erg te hijgen.. zodra ik naar hem toe loop (met wat lekkers in m'n hand, trosgierst) dan begint ie gelijk weer als een gek te vliegen... ik denk dat ik hem beter even tot rust kan laten komen en niet bij um in de buurt komen maar wat als ie nu iets beschadigd heeft tijdens het vliegen? hij botste echt overal tegenaan. ik weet niet wat m'n broertje uit heeft gevreten maar ik heb um een harde knal voor z'n kop gegeven.. ik ben me dood geschrokken toen ie zo vloog.. hoe kan ik tailey rustig krijgen en kijken of ie niks gebroken heeft ofzo??

Groetjes dees :'(

DeesDoos

heb inmiddels ook te horen gekregen wat me broertje gedaan heb; vogelbadje pennen enz. naar um toe gegooid  :'( hij zit nu op de kast en kan echt niet bij um in de buurt komen...  :'(

Coco en Chantal

sorry hoor, maar hoe oud is dat broertje van je? >:(
Voor het zelfde geld vliegt dat arme beestje zich te pletter, ik zou als ik jou was dat broertje van je uit je kamer laten en een slotje op het kooitje doen.

chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


DeesDoos

me broertje is 6 en heeft adhd volgens me moeder mag ik hem niet straffe maar hij weet donders goed wat ie doet en hij heeft geen excuus om geen straf te krijgen... me vader is nu in de kerlder aan het kijken voor een slotje voor op m'n kamer deur zodat er niemand meer in kan... anders zou ik tailey ook elke keer op moeten sluiten als ik even naar de wc ga ofzo... tailey slaapt alweer maar is nog wel heel erg bang... :'( blijft ie nu bang of komt ie strakjes wel weer gewoon bij me zitten zoals vanavond? :'(

groetjes Dees

Coco en Chantal

ja dat is heel vervelend dat je broertje adhd heeft(broertje van mijn man heeft dat ook)maar ik vind wel dat hij er voor gestraft moet worden , want anders leert hij nooit dat je dieren geen pijn mag doen of mag vervelen.
Ja sluit de volgende keer maar lekker je kamer meid, want ongelukken zitten in een klein hoekje zie je wel, nou als ik jou was zou ik hem lekker in zijn kooitje laten en hem vanavond rust geven, want het is nog altijd een baby vogeltje he , die toch wel zijn rust nodig heeft en zeker na daarnet.
En morgen kan je weer proberen of hij lekker bij je komt zitten en dat zal heus wel hoor, maar gun hem wel lekker veel rust tussen door.

groetjes chantal, coco en chanel

Groetjes Chantal en de valkjes


DeesDoos

hai hai,

tailey zit nu weer lekker op m'n schouder en ademt weer rustig... hij kwam helemaal vanzelf naar me toe dus na wat geknuffel zet ik hem in z'n kooitje al slaapt ie veel op de kooi... ik heb me broertje inderdaad gestraft... toen ik hoorde wat ie gedaan had heb ik hem een paar flinke klappen uitgedeelt en hij viel met z'n hiel op de vensterbank wat me niet ens kon deren.. 't zal je gebeuren dat een valkje/dier zich dood vliegt door zo'n t.... broertje... ben wel blij dat tailey naar me toe kwam en nu op m'n schouder ligt te slapen... beetje lastig typen maar doe m'n best om hem te laten slapen :) mn vader heeft geen slot konnen vinden in de kelder dus die gaat ie morgen ochtend halen, me broertje ligt nu toch op bed dus die komt niet meer binnen vallen..
was juist zo blij dat tailey met z'n snaveltje stond te krassen (teken dat ie blij is zegt paul) maar dat zal ik voorlopig niet meer horen denk ik :'(

Groetjes Dees

Fiona

Ik zou ook meteen een slotje er op doen, en de sleutel (1) meenemen en een tweede verstoppen ergens waar hij het niet kan vinden. Voor de veiligheid van Tailey in ieder geval.
Ik begrijp dat het moeilijk is als je broertje adhd heeft maar ik neem aan dat het niet ten koste mag gaan van tailey?

Je kunt overal een klein slotje kopen. Ik zou het echt doen hoor, straks doet hij het beestje wat aan...

Loki vliegt ook wel eens de hele kamer rond. Ik zorg er wel voor dat hij niet tegen de ramen of spiegel kan vliegen, en gelukkig is hij al zo tam dat hij meestal naar me toevliegt :-)

Paul

Hoi Dees,

Gelukkig is er verder niks gebeurd met Tailey en dat hijgen is verder niet zo erg dat doen ze als ze moe zijn van het vele drukke vliegen.
Gelukkig komt ie nu weer bij je dus geef hem maar een lekkere knuffel dan komt ie weer wat tot rust.
Ik hoop dat dat slot snel op de deur zit want en mag natuurlijk niks met Tailey gebeuren.

Groetjes, Paul

DeesDoos

hoi Paul,

neej er mag zeker niks gebeuren met tailey, ik heel m'n kamer beveiligen met blokjes en dingetjes en dan dit  >:( Tailey is nu weer helemaal terug de oude en zit lekker te slapen op de kooi :) hij is alleen heel erg bang voor m'n broertje als die de kamer in loopt kruipt ie helemaal weg... ben wel heel erg geschrokken van dat snelle vliegen en dat hijgen maar ben blij dat ie niks eraan over heeft gehouden :)

Groetjes Dees

Theetje

Ha Dees,

Vervelende situatie hoor meid. Gelukkig is je valkje weer rustig en is niet bang van je geworden. Van je broertje zal ie voorlopig niets willen weten.

Ik hoop dat je snel een klein slotje vindt zodat je je zelf ook wat plezieriger voelt als je eventjes wegmoet en je broertje blijft gewoon thuis.

Fijn dat Tailey nog lekker met je knuffelt. Knuffel haar maar lekker terug

Groetjes

Theetje


DeesDoos

hoi theetje,

ik heb inmiddels een hangslot op m'n deur voor aan de buitenkant en een schuifje aan de binnen kant zodat me broertje ook niet binnen kan vallen als tailey aan het vliegen is :)
wel lekker rustig zo ;) Tailey is de hele nacht los geweest (ging pas om half 6 naar m'n bed) en hij heeft de hele tijd heerlijk liggen slapen en werd pas wakker toen ik opstond (was al een half uur wakker maar geen zin om m'n bed uit te komen ;D :D) het is echt een scheetje en kan hem niet meer missen :) hij heeft toenet bijna een half uur van z'n zaadjes zitten eten dus dat gaat nu ook erg goed :) m'n broertje is net nog even in m'n kamer geweest (omdat tailey niet super bang moet blijven natuurlijk, dat ie weg kruipt vind ik totaal niet erg  ;)) en hij bleef gewoon zitten waar die zat maar me broertje is niet bij hem in de buurt geweest anders zou ie klappies krijgen :P :D

Groetjes Dees

Theetje

Ha Dees,

Fijn dat alles weer rustig is aan het front.

Het zal zeker niet de bedoeling zijn dat Tailey bang blijft, maar je hebt toch grote kans dat ze je broertje niet meer zo geweldig vindt. Volgens mij vergeten valkjes het nooit als je ze wat hebt aangedaan.

Echt leuk dat ie zo tam is. Ik kan begrijpen dat je nu niet meer zonder kan. Het is gewoon een verslaving die valkjes.

Heel veel plezier nog met Tailey

Groetjes

Theetje



giovanni

Je kunt mss ook proberen om je broer er juist wel veel mee te laten bezig zijn, natuurlijk terwijl jij erbij bent ;), zo wordt ie gehecht aan je valkje en doet hij hem geen kwaad meer.

Laat je broer nog leven wil je??  ;D  Hoe je zo over em sprak, ging je hard tekeer...   :)

Violet

hmm je weet niet of het broertje van dees kan leren om met tailey om te gaan ... lijkt me dat dees dat goed weet. Maar jah, dees, het blijft wel je broertje :)

gewoon goed op tailey passen en heel goed dat je al die sloten nu hebt :)

Violet:-)

molenaar

Ha Dees,
Ik zou bijna zeggen  >:( >:( broertje, lijkt me moeilijk voor jou, gelukkig valt de schade wel mee.
Nou veel sterkte, en vergeet je deur niet op slot te doen.
groetjes Banter