Weekboekje van Shrek en Snowy "Update 11-01-2010"

Gestart door Mark, 19 november 2009, 10:26:42

« vorige - volgende »

Mark

Wilde eigenlijk pas in 2010 met een dagboekje beginnen maar het gaat allemaal zo goed dat ik nu al mijn verhaaltje wil vertellen.

Ik zal bij het begin beginnen ik heb nu sinds 1 jaar en 2 maanden valkparkieten. De eerste was Punky een (opaline) die had ik in een kooi in huis. Door al het stof wilde mijn vriendin liever dat Punky naar buiten ging. Zo gezegd zo gedaan dus ik op zoek naar een voilere. En omdat ik het zielig vond al Punky alleen buiten was ging ik ook zoek naar een vriendje voor Punky.

Na een voilere gevonden te hebben en in gebuik genomen te hebben kwam Snowy (cinnamon witmasker) erbij als maatje voor Punky.

Toen begon de ellende. Op een of andere manier stond mijn voilere open en is Punky weggevlogen. Via Amivedi is zij weer teruggevonden. Na een half jaar weer hetzelfde en toen is Punky niet meer gevonden. Vervolgens heb ik Eddy gekocht bij Marlies. Dit was maar van korte duur want de volgende dag stond de voilere weer open en was Eddy weg.

Omdat ik het toen echt zat was dat elke keer de voilere openstond op onverklaarbare manier (ik denk katten). Heb ik de voilere als een soort kluis in de hangsloten gezet zodat deze niet meer open te krijgen is zonder de sleutel.
Na gewacht te hebben of ook Eddy niet meer terug kwam heb ik Shrek (Bonte Witmasker waarschijlijk mannetje en split voor lutino en cinnamon) gekocht van Marianne.

Mark

19 november 2009, 10:40:43 #1 Last Edit: 19 november 2009, 10:45:52 by Mark
Nu komt het goede gedeelte van het dagboekje.
Shrek is dus sinds afgelopen dinsdag bij mij en Snowy.
Ze lijken het goed met elkaar te kunnen vinden Snowy zoekt Shrek heel vaak op en doet ook haar kopje al naar beneden zodat Shrek haar gaat kroelen. Dit doet Shrek echter nog niet echt. Tenminste niet als ik kijk.

Ik denk dat Snowy echt verliefd is op het eerste gezicht want ik haar dit gedrag nog nooit zien doen ook niet bij Punky. Ik hoop dat ze echt een paartje worden want dat zou ik wel leuk vinden.

Zal snel nog wat meer foto's plaatsen binnenkort.

Kimm

hoi mark,

leuk dat je een dagboekje bent begonnen  :D

wat een verhaal over het ontsnappen van je valkjes  :-\ vreselijk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Vervelend inderdaad al die ontsnappingen :-\ Gelukkig kan dat nu niet meer gebeuren. Fijn dat Snowy en Shrek elkaar ook lief vinden!

Ik lees dat je vrienden hebben gevraagd je valkjes buiten te houden. Woon je in een studentenhuis of iets dergelijks?

Mark

Nee dat was mijn vriendin! Die kan niet goed tegen de stof vandaar!
Gelukkig geen studentenhuis haha

Marianne

Hoi Mark,

Leuk om hier nog verhaaltjes van Shrek te kunnen lezen.
Ik ga je dagboek in de gaten houden.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Creatura

Hoi hoi,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen!
Snowy en Shrek zijn mooi :)

Maar wat een pech heb je gehad zeg met valkjes die wegvlogen :( Ik zou er een trauma aan overhouden als dat zo vaak zou gebeuren :-\
Zou leuk zijn als deze valkjes een paartje gaan vormen inderdaad. Ze passen in ieder geval mooi bij mekaar vind ik :)

groetjes, Renske

Mark

Ja dat was inderdaad geen leuke tijd maar gelukkig is die nu voorbij en kan dat niet meer gebeuren.
Ik zou heet ook super vinden als ze een paartje worden. Ik hoef niet persee donsjes maar als het gebeurt is het ook niet erg. (wel leuk eigenlijk)hihi.

Vanochtend nog geen spannende of interessante verhalen voor jullie waargenomen, maar blijf jullie up to date houden.

Gr

Mark

Nieuwe update 26-11-2009.
Denk dat het maar een weekboekje wordt ipv een dagboekje omdat ik niet elke dag iets leuks/nieuws kan vertellen maar hou jullie wel op de hoogte.

Snowy is ondertussen minder bang geworden van mij. Zij vindt het niet erg als ik met mijn handen bij haar in de buurt kom. Niet te dicht bij maar al dichter dan ooit tevoren. Shrek is nog aan het wennen denk ik en houdt zich afzijdig.

Merk niet dat ze last hebben van de weersomstandigheden de afgelopen dagen maar zou me zo voor kunnen stellen dat ze hier wel last van hebben.
Heb ondertussen de plexiglas platen er maar wel voor gedaan.

Nou dit was het weer voor deze week.
Hopelijk kan ik jullie volgende week weer goed nieuws vertellen

Nog ff 2 fototjes!

Hebben jullie valkjes ook last van de flitser? Kijk naar Snowy haar oog.

Hier zonder flitser maar toch gelijk minder duidelijke foto!

Gr Mark + Snowy en Shrek

Dierenfreackske

Hoi, wat een leuke foto's ook hihi! net of ze knipoogt hihi! Grtjs. Ann

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mark

Kimm en Ann,

Bedankt voor de complimentjes over de foto's

Gr

Sassie

Wat een vervelend verhaal over de ontsnappingen  :-\
Goed dat het nu niet meer kan gebeuren.

En wat een plaatjes zijn Snowy en Shrek.. Mooie vogeltjes hoor en wat knap dat je Snowy hebt leren knipogen  ;D ;D ;D

Mooie foto's en kijk al uit naar je volgende update  ;)

Landiej

Leuke foto's! Wat die flits betreft: ik heb eigenlijk nog nooit een flits gebruikt bij de valkjes. Geen idee wat ze daarvan vinden eigenlijk. Ik weet wel dat ze bij onweer geen kik geven ;)

Mark

Haha sassie, ja er hebben een hoop uurtjes van strakke training in gezeten maar dan heb je ook wat toch!

@landiej denk dat ik het dan ook maar voortaan zonder flitser doe. Volgens mij was Snowy er niet heel erg blij mee.

Gr