10 mei 2025, 11:36:33

aheen nieuwe valkparkiet ?

Gestart door danni, 19 december 2003, 23:22:13

« vorige - volgende »

danni

Hallo allemaal,

ik heb al sinds +/- 1,5 jaar een valkje.  Ik denk dat het een vrouwtje is.  Ze is zeer aanhankelijk en lief.  Nu wil ik misschien opnieuw overgaan tot de aankoop van een een nieuwe valkparkiet maar ik twijfel nog zeer fel.  Gaat mijn valkje hierdoor minder tam worden omdat zij zich gaat hechten aan deze nieuwe valk ????  Gaan zij vechten ?
Graag jullie ervaringen, suggesties, enz...
Dank bij voorbaat.

Groetjes

Karin

Hoi Danni,

Je valkparkiet zal niet minder tam worden, maar wel meer tijd aan zijn vriendje gaan besteden. Ik heb zelf 3 tamme valkjes en 2 ervan zijn een echt koppeltje. Maar als ze los zijn komen ze gezellig met zijn tweetjes bij me zitten en willen gekriebelt worden. Of je valkje hem gaat accepteren is afwachten. Meestal gaat het wel goed, maar let erop dat je niet de nieuwe bij de oude in de kooi doet. Dit is zijn territorium en zal de nieuwe als indringer zien. Laat ze buiten de kooi kennis maken en zet later de oude valk bij de nieuwe in de kooi. Verder moet je ervoor zorgen dat de 2 bovenste stokken op gelijke hoogte is en zorg voor 2 voerbakjes. Zo kunnen ze niet vechten om de hoogste plek en het voer.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

20 december 2003, 07:44:55 #2 Last Edit: 20 december 2003, 07:54:16 by Paul
Hoi Danni,

Als ze eenmaal gewend zijn aan elkaar kunnen ze ook in de kooi van het oudere valkje hoor.
Ik heb pas een valkje van hier aan mijn broer gegeven omdat die een popje had en een man erbij wilde.
Die ging meteen de volgende dag al in de kooi bij de oudere valk en dat ging best goed er is niet gevochten.
Het oudste valkje is wel de baas in de kooi en de nieuwe past zich aan.
De oudste is 9 maanden ongeveer en de jongste 4 maanden.
Zeker als je valkje zo tam is als bij jou zal ie zo blijven hoor je moet hem alleen aandacht blijven geven dan is er niks aan de hand :-)

Groetjes, Paul