4 mei 2025, 22:49:40

schouwen

Gestart door Larissa, 13 november 2009, 20:09:05

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Iedereen

Ik heb vanavond het eerste eitje kunnen schouwen zonder dat joepy me aanviel  ;D (4 dagen)

Nu zag ik wel een rode plek in het eitje maar geen bloedvaatjes lopen kan dit nog komen of wijst dit ergens op

groetjes Larissa en valkjes

Karin

Ja hoor, dat komt nog. Eerst zie je een hele dunne rode ring en al snel komen de adertjes. Het mooiste te zien bij ei 1 als ei 3 gelegt is  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Larissa

Hey Karin

Heel erg bedankt voor je antwoord
Joepy gaat denk ik in de loop van vanavond of vannacht haar derde ei leggen kan ik dan het beste morgen vroeg nog eens kijken ?

Ik heb nog geen ervaring met schouwen of kweken vandaar al mijn vragen

groetjes Larissa

Karin

Ik zou dan morgenavond kijken  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Larissa

13 november 2009, 22:54:34 #4 Last Edit: 13 november 2009, 23:08:43 by Larissa
Hey karin

Oke dan kijk ik morgen avond
Als ik het dus goed begrijp kan ik na het leggen van het vierde ei dan het tweede ei schouwen ?  ???

Of kan het dan het beste afwachten en kijken wat er uit komt
ik wil namelijk niet te veel onrust bij Joepy en Pico veroorzaken omdat dit hun eerste nestje is

groetjes

Larissa

hey Karin

Ik heb nu het eerste ei geschouwd en daar zijn nu inderdaad de rode bloedvaatjes zichtbaar  ;D

Bedankt voor je tip om s avonds te schouwen

groetjes Larissa

Karin

Graag gedaan  ;D Over een paar dagen kun ej de rest schouwen, maar als de eerste bevrucht is zijn de rest meestal ook bevrucht. Dus om zo min mogelijk onrust te geven steeds een aantal dagen er tussen laten zitten. Ik schouw meestal 3 keer per nest. De laatste keer een dag of 4 nadat het laatste ei is gelegd.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Larissa

Hey Karin

Ik laat ze nu gewoon maar met rust en schouw alles in 1 keer na het leggen van het laaste eitje

heel erg bedankt nogmaals  ;D

groetjes Larissa en valkjes