4 mei 2025, 00:13:06

Beste voer?

Gestart door Charlotta, 13 november 2009, 15:58:26

« vorige - volgende »

Charlotta

Ik had in eerste instantie "gewoon" valkparkietenzaad meegenomen maar gisteren van mijn werk een pak Xtra Vital omdat dit bij ons bekend staat als heel goed en vol voer, met alles erin dat ze nodig hebben.
Wat is jullie ervaring hiermee? En wat geven jullie zoal?

Landiej

Wij halen grof valkparkietenzaad bij de plaatselijke dierenspeciaalzaak, maar ik vind persoonlijk dat er teveel zonnebloempitjes in zitten. Daar worden de valkjes dik van :P
Ik ben dus ook nog op zoek naar een vervanger. Volgens mij is Xtra Vital vrij duur?
Ik hoor ook veel mensen over Teurlings Gropar Euro-Top 228. Dat wordt volgens mij door veel mensen op het forum gebruikt en bevat veel verschillende soorten zaden. Mijn probleem daarmee echter is dat het hier amper te krijgen is :(

Charlotta

Ja, XtraVital is duur, ik heb nu een kilo voer voor maar liefst 9,95.
ik heb er maar éentje......dus ach, denk je dan, dat is nog te doen.
Maar heb je er meer, wordt dat een dure zaak natuurlijk!

Ik heb op internet zittne pluizen en het komt op mij wel over als voer met een goede samenstelling en toevoegingen, ook gedroogd fruit en aminozuren, niet te veel zonnebloempitten, enzo.

carco

Toen ik nog niet zoveel valkjes had gebruikte ik altijd xtra-vital. Dit beviel mij prima ;)
Nu gebruik ik ook Teurlings 228.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kimm

eerst heb ik xtra-vital gebruikt maar ik ben er snel vanaf gestapt.
nu geef ik al een hele poos teurlings eurotop 228.
dit bevalt mij heel erg goed en meerdere mensen hier op het forum.
er zitten geen zonnebloempitten in. ik koop de pitten los en af en toe krijgen ze daar een paar van. het is nl erg vet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggel

ik gaf in het begin ook Xtravital, zeer tevreden, maar met 9 parkieten is het niet meer te doen.
met 1 tot 3 vogels zou ik het zeker aanraden, zit alles in wat ze nodig hebben ;)

Anja

Ik heb valkparkietenvoer wat ik koop in een baal van 20 kilo. Daar zitten verschillende zaden en zo in. Geen zonnepitten maar saffloorpitjes. Ik haal het altijd bij de Jumper.

Charlotta

Citaat van: Kimm op 13 november 2009, 16:37:01
eerst heb ik xtra-vital gebruikt maar ik ben er snel vanaf gestapt.

Kim, mag ik vragen waarom? Vonden ze het niet lekker, of vond je het toch niet goed van samenstelling, of iets?

Charlotta

Citaat van: Peggel op 13 november 2009, 18:48:22
ik gaf in het begin ook Xtravital, zeer tevreden, maar met 9 parkieten is het niet meer te doen.
met 1 tot 3 vogels zou ik het zeker aanraden, zit alles in wat ze nodig hebben ;)

Ja, dat dacht ik ook gevonden te hebben.
Ik moet zeggen dat Sjors het lekker lijkt te vinden, want ik zie hem nu vaker bij zijn bakje dan een paar dagen terug.
Maar hij moet sowieso nog wel wennen natuurlijk.

Kimm

hoi,

mij was verteld door de vogelarts dat het voer te vet was. ik vond het ook duur dus voor mij waren dat 2 redenen om over te stappen naar teurlings.

groetjes kim

Charlotta

Wij verkopen helaas geen Teurlings. Ik zal eens rondkijken bij "de concurrent".  ;)
Zit dat ook in pakken, of hoe groot is de verpakking?
Ik ken Teurlings alleen van caviavoer en dat zijn altijd grote balen van 25 kg. Maar dat is met 1 valk wat overdreven.  ;D

Kimm

teurling wordt ook verkocht in grote balen helaas.
is erg veel voor 1 valkje.

kirsten hier op het forum verkoopt het gelukkig per kilo en daar kan je het evt ook bestellen  :)

Nemi

ook ik gebruik teurlings 228. Tot nu toe heb ik het laten bestellen bij de jumper, maar ik zag dat het op valkcity.nl per kilo wordt verkocht. Veel beter als je niet veel valkjes hebt, blijft het ook veel langer vers.

Charlotta

Citaat van: Nemi op 14 november 2009, 13:31:27
ook ik gebruik teurlings 228. Tot nu toe heb ik het laten bestellen bij de jumper, maar ik zag dat het op valkcity.nl per kilo wordt verkocht. Veel beter als je niet veel valkjes hebt, blijft het ook veel langer vers.

Valkcity?? Jeetje, ik moet nog veel leren hier.  ;D
maar dan zit je wel weer met bezorgkosten, neem ik aan.
Dan wordt het misschien nog een prijzige kilo?

Kimm