2 mei 2025, 19:30:49

brrrrrr... koud!!!

Gestart door giovanni, 19 december 2003, 00:39:24

« vorige - volgende »

giovanni

Y O ! ! ! Kwou nog zeker eens vragen voor het hier vriest, kunnen valkjes goed tegen koude?
Natuurlijk staat de kooi niet buiten :D, maar wel in een veranda en daar kan het behoorlijk koud zijn. Hoe koud mag het zijn voor valkjes?? Moet ik anders een dekentje op de kooi leggen? Of gaan ze daar aan eten?

[shadow=red,left,300]plz, help me & my birdies...[/shadow]

molenaar

Hoi Giovanni,
Ik zou een temperatuur aanhouden van ongeveer een minimum van 12 graden, iets kouder maakt ook niet uit.
MAAR geen grote temperatuur schommelingen, dus niet overdags de kachel op 22 en 's nachts 12 graden.
Die deken, nee absoluut niet.
Mijn valken kunnen binnen zitten bij een temperatuur van 15 graden, maar kiezen meestal voor de buitenvoliere.
Tocht en temperatuur schommelingen zijn niet goed, daar worden ze ziek van.
Veel succes, groetjes Banter

giovanni

Er zijn zeker geen grote temperatuurschommelingen, maar overdag is het tss de 12 en 15 graden. Maar s'nachts kijk ik natuurlijk niet, ik hoop dat het dan niet nog kouder is.

Paul

HOi Giovanni,

Het belangrijkste is dat het niet tocht bij je valkjes.
Ze kunnen best wel tegen de kou en zeker omdat ze al gewend zijn aan iets koudere temperaturen op de veranda.
Ik denk niet dat het daar gaat vriezen als het nu nog 15 graden is overdag daar dus dan moet het helemaal geen probleem zijn.
Zolang het daar boven de 0 graden blijft gaat het zonder meer wel goed.
Een deken zal trouwens daar niet echt helpen denk ik dan blijft de temperatuur toch hetzelfde door in de kooi.

Groetjes,  Paul

giovanni

In de veranda tocht het NIETdoordat we de deuren tuurlik nie openzetten :). En vriezen zal het er zeker nie doen :D.

molenaar

Hoi Giovanni,
Ik zou me echt geen zorgen maken, alleen als een vogel dik gaat zitten, dan moet ie extra warm zitten.
Groetjes Banter

giovanni

22 december 2003, 17:22:29 #6 Last Edit: 22 december 2003, 23:48:24 by giovanni
... ie IS soms dik en trilt ook soms 's morgens  :-[ ???

Paul

Hoi Giovanni,
Als ze dik zitten en trillen wil dat niet altijd betekenen dat ze het erg koud hebben.
Als het kouder is zetten ze zonder meer de veren dikker uit om het warmer te krijgen omdat ze dan een isolerende laag tussen de veren krijgen.
Hier trillen ze ook wel eens als het warm is.
Probeer in de nacht de temperatuur eens te meten op de veranda.

Groetjes, Paul

giovanni

bdankt voor de reacties!  :)
Vanmorgen was het  7.5°C maar m'n valkjes trilden niet  :)