13 mei 2025, 01:12:58

Stippen onder de vleugels

Gestart door Larissa, 12 november 2009, 20:00:33

« vorige - volgende »

Larissa

Hey

Ik had onze joepy ff los vliegen daarnet he en heb een paar foto's van haar gemaakt in vlucht nu zag ik in eens dat ze allemaal gele stippen onder haar vleugels heeft
Heeft dit nog wat te betekenen

groetjes Larissa en Valkjes

Landiej

Volgens mij is dat één van de kleurkenmerken van lutino's waaraan je kan zien dat het een popje is. Het is niet bij alle lutino's goed te zien, maar jouw joepy heeft ze duidelijk wel :)

Larissa

Hey Landiej

Bedankt voor je antwoord het was me eigenlijk nog nooit op gevallen zo fel als ze nu te zien zijn

Kan het ook te maken hebben met dat ze nu een nestje hebben dat daardoor de stippen intenser worden ?

groetjes Larissa en valkjes

mariejj

Citaat van: Landiej op 12 november 2009, 20:39:33
Volgens mij is dat één van de kleurkenmerken van lutino's waaraan je kan zien dat het een popje is. Het is niet bij alle lutino's goed te zien, maar jouw joepy heeft ze duidelijk wel :)

Niet alleen lutino's  ;)  alle jonge valken hebben deze stippen en bij de mannen verdwijnen ze.   Uiteraard is dit bij albino niet te zien.

Larissa

hey mariejj

Bedankt voor de uitleg....maar die intensiteit komt dit nu door het broeden of komt dit door dat ze ouder wordt

mariejj

Citaat van: Larissa op 13 november 2009, 12:56:08
hey mariejj

Bedankt voor de uitleg....maar die intensiteit komt dit nu door het broeden of komt dit door dat ze ouder wordt

Kan door het ouder worden,,  of misschien waren ze eerst net zo geel maar valt het je nu pas op.  ;) 

Larissa

Hey Mariejj

Daar heb je een goed punt...ik denk zelf dat het me nog nooit opgevallen is omdat joepy half tam is en ik haar dus nog nooit onder de vleugels heb mogen kijken  ;)

groetjes