2 mei 2025, 17:22:28

Re: 2 mannekes?!

Gestart door giovanni, 19 december 2003, 00:09:12

« vorige - volgende »

giovanni

19 december 2003, 00:09:12 Last Edit: 19 december 2003, 00:48:48 by Angelique

Kem dus a groot problem, ik wou binnen de anderhalve maand beginnen kweken en wat blijkt nu, dat ik 2 mannekes heb, feitelijk best grappig... :D
Ik heb dus een lutino en een wildkleur(een hele mooie!) en ben zeer gehecht aan de wildkleur, kuifke al is ie nog steeds niet tam te krijgen :'(, dit ter zijde...
Maar zal Kuifke wel een nieuw valkje aanvaarden? Ze is nogal bazerig, ook over de lutino, Yello.
Maar het problem is ook dat als ik een nieuw valkje koop, dit niet een jong mag zijn, omdat mijn ouders niet weer door die zogezegde misère willen gaan. (ze vinden het niet leuk als de pluimen rondvliegen...)
'k eb al een mooi valkje gevonden, maar daar worden de diertjes niet zo goed behandeld denk ik, want de meeste andere valkjes hebben grote kale plekken en hebben zelfs geen kuif :'( , maar anders zien ze er gezond uit en hebben ze genoeg eten en drinken hoor; of is dit te weiten aan de valkjes zelf???

molenaar

Hoi Hoi,
Ik heb mijn  bedenkingen bij deze valken, zijn ze kaal vanwege jeuk, worden er onderling veren geplukt?
In beide gevallen zou ik bij deze mensen weg lopen, zeker omdat het je leuk lijkt om te gaan kweken.
Een vogel die geplukt is, toont soms dat zelfde gedrag naar zijn/haar jongen.
Ik zou naar iets anders kijken!
Maar voor jij aan een valkje kan zien of het een man of pop is, is die 7-8 maanden, dan is ie niet meer handtam te maken.
Dus ik hoop dat het allemaal lukt.
Wens je succes, groetjes Banter

giovanni

21 december 2003, 18:36:40 #2 Last Edit: 25 december 2003, 18:04:36 by giovanni
Mijn valkes zijn 6.5maanden oud en ik heb gekeken op de site naar tips om te zien of het mannekes op popjes waren. En de wildkleur is zeer duidelijk een manneke, maar mijn lutino lijkt ook een manneke te zijn aangezien hij steeds witter komt en aan de onderkant van de vleugels is ie wit met kleine gele vlekjes en omgekeerd, maar zijn veren vallen nog uit. En de winkel waar ik em kocht zij al dat het een mannetje was.
En zou het nog mogelijk zijn om een spoedcursus tamheid aan te leren?? :D

giovanni

klopt dit & kan ie nog tam worden?? Mss door een tamme erbij te steken??

Paul

Hoi Giovanni,

Je zou ze best nog tam kunnen krijgen hoor maar dat kost je wel heel veel geduld.
Een jonge tamme erbij kan soms wel eens helpen maar je hebt ook kans dat de tamme minder tam word dan.
Ik heb ook een keer een hele wilde die al heel oud was tammer gekregen door er een tamme bij te zetten en de tamme werd minder tam en de wilde tammmer.
Heel erg vreemd was dat maar hij ging wel op mijn vinger zitten maar dit heeft toen bijna een jaar gekost voor we hem zover hadden.

Groetjes, Paul

giovanni

geduld heb ik genoeg, maar tijd... :(
zal ik probeern dan.
Klopt het dat de lutino een mannetje is volgens de site?

giovanni

HALLO?? klopt het volgens mijn beschrijvingen dat de lutino een man is??
Zou dit graag dringend weten, want anders koop ik een ander valkje en wissel ik (hoe erg het ook is...); want ik zou enkele jonkies wel zien zitten voor volgend jaar... ;D

giovanni

Het is niet meer nodig hoor. Ik heb mijn beide valkjes meegedaan en inderdaad; 2 dezelfde. Aan de ene kant vond ik het erg om de lutino af te staan, maar aan de andere kant was ik weer heel blij om een nieuw in huis te nemen. En ja hoor, het is een cinnamon geworden  :D