11 mei 2025, 08:14:03

Jongen uit  het blok

Gestart door molenaar, 18 december 2003, 20:19:57

« vorige - volgende »

molenaar

:)Hoi allemaal,
Mijn jongen zijn nu 4 weken oud, en lopen over de bodem, hier zet ik nu voer neer, waarvan een zaadje  wordt meegepikt.
via het gaas klimmen ze sinds vandaag omhoog , en zitten dan nog wat te stunten, op de stokken boven in het hok.
Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen met drinken, kan ik gewoon een bakje water op de grond zetten?
Wanneer zijn ze zelfstandig genoeg om bij hun ouders vandaan gehaald te worden?
Ik wil ze tot het voorjaar even in een kamervoiliere houden(moet ik nog 2e hands kopen) .
Dit is mijn eerste nestje, dus nog een hoop vragen.
groetjes Banter

Sander

Hello Banter

Het water mag je gewoon op de grond laten staan hoor; De ouders zullen ze nog een tijdje voeren en daarin zit wel een zekere vloeistof. De vogels mag bij de ouders weggehaald worden wanneer ie zelfstandig eet. Kan dus verschillen per vogel.

groetjes
sander

Paul

Hoi Banter,

Hier eten de jongen tussen de 5,5 a 6 weken meestal zelf.
Tegen dat ze 6 weken oud zijn hebben ze allang de gewone waterbak ontdekt want ze zien ook de ouders eten.
dat klimmen gaat met de dag beter en ze zullen snel op de stokjes gaan zitten alleen slapen deden ze hier lang op de bodem maar nu ook eindelijk op de stokjes.
Als het je eerste nestje is zal je nu ook genieten van die jonge valkjes he die zijn zo ontzettend vertederend:-)
Veel plezier met je nestje.

Groetjes, Paul

molenaar

Hoi Paul,
Genieten, is nog zacht uitgedrukt, ik zie steeds weer nieuwe dingentjes, een vleugelslag, gekleurde snavels, de mooie kleuren, de verschillen tussen die drie belhamels.
Maar toch even één vraag: de twee oudsten zitten heel vaak bij elkaar, nummer 3 zit vaak alleen, is daar een reden voor waar ik me zorgen om moet maken?
Ik kan ze heel goed uit elkaar houden, doordat Lucky links geringd is, Timo zijn ring is afgegaan ( was onze eerste keer ringen), Pumba is rechts geringd.
Alvast bedankt voor je antwoord, groetjes Banter

Paul

Hoi Banter,

Hier heb ik dat ook wel hoor dat er een appart ligt of dat er twee groepjes jongen liggen.
Heel vaak lagen ze ook op 1 bergje tegen elkaar aan dat is lekker warm.
Er hoeft dan echt niks aan de hand te zijn als ie appart ligt of zit.
Het belangrijkste is dat de ouders hem wel voeren maar als ie alleen zit is dat niet zo erg hoor.
Vaak zit er een behoorlijk leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste daar zal het wel mee te maken hebben.
Ik had 5 jongen en de drie oudste zaten vaak bij elkaar en de twee jongste ook.

Groetjes, Paul

molenaar

Hoi allemaal,
vandaag zitten de jongen samen met hun ouders voor het eerst in de huiskamervoliere.
De hele dag krijs, krijs, schreeuw :D, schreeuw.
We konden de jongen niet in de buitenvoliere erbij doen, en ook de ouders hadden tijdens het broeden en  voeren binnen gezeten in de schuur.
Dus een hele grote binnenvoliere staat nu geparkeerd in onze huiskamer, daar vliegen nu 6 valken in, papa houdt de wacht, terwijl mama met de jongen eet.
Prachtig!!!!!!
VOOR DIEGENE DIE VALKJES ZOEKEN MET EEN GROTE KUIF, DIE HEBBEN ZE NU AL, ALLEEN MOET JE WACHTEN TOT DE VOLGENDE KEER, DEZE GAAN NIET WEG.
groetjes Banter

pona

Gefeliciteert Banter

Heb je geen foto's, ben heel erg benieuwd.
Succes er verder mee.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona