10 mei 2025, 00:01:13

niet tam willen worden

Gestart door sabbie25, 9 november 2009, 13:15:37

« vorige - volgende »

sabbie25

hallo allemaal
ik heb een vraagje ik weet niet meer wat ik met mijn valkje aan moet ik heb he nu 3 maanden en hij wil echt niet tam worden ben er heel veel mee bezig hij bijt ook,en als je bij de kooi gaat staan om tegen hem te praten gaat hij zitten trillen en dan gaat hij als een haas vandoor ik heb hem toen in de dierenwinkel gekocht ik heb ook geen idee hoe oud hij is,  ik heb begin september nog een valkje er bij gekocht omdat we nog wel eens weg zijn en die was wel handtam en die stapte ook op en zo maar die wil nu ook niet meer op stappen maar echt bang is zij niet ze gaat niet gek doen al je met je hand in de kooi komt en dat doet de ander wel die is echt heel erg bang wat moet ik nou met mijn kuifje ik weet he niet meer

gr sabrina

Kimm

hoi sabrina,

he wat sneu. het vervelende met valkjes uit een dierenwinkel, is dat je nooit weet wat de geschiedenis is van het valkje.
het is sneu dat hij zo bang is.
heb je hem al meegenomen naar de wc en hem daar laten opstappen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Dat is inderdaad een goeie: de toilettraining!
De ruimte is daar zo klein dat je valkje er niet vandoor kan gaan. Hopelijk krijgt hij daar ook in de gaten dat je nog zo eng niet bent. Ook is het belangrijk om zelf rustig te blijven. Als jij gestresst raakt wordt je valkje er zeker niet rustiger op!

sabbie25

hoi kim
nee ik heb het nog niet geprobeert de toilettraining
maar hoe neem ik hem mee naar de wc als ik hem niet te pakken krijg uit de kooi?
e de kooi meenemen op de wc is ook niet echt een optie heb een kamervoilere, alle tips zijn welkom
dankje wel
gr sabrina

Kimm

hoi sabrina,

komt hij nu ook niet meer los dan?

sabbie25

hoi kim

nee hij wil er niet eruit en hij is er ook nog nooit uit geweest
hij durft niet,en wil niet maar fluiten doet kuifje wel als ik al mijn hand in de kooi doe dan vliegt hij  al alle kanten op

gr sabrina

Kimm

ojee, dit vind ik dan wel moeilijk om je raad te geven.
het enige wat ik nog kan zeggen, blijf oefenen met je hand in de kooi en zet de kooi gewoon open.
ik hoop dat je wat meer reacties zal krijgen.
sterkte en succes hoor!

groetjes kim

sabbie25

dank je wel
ze zeggen de aanhouderwint he! uit eindelijk ik ga het gewoon blijven proberen.

gr sabrina

Kimm

gewoon rustig blijven. ga maar bij de kooi zitten en lekker tegen hem praten.
ja ze zeggen de aanhouder wint, dus ik hoop dat het je gaat lukken ;)
succes hoor!

groetjes kim

Landiej

Rustig blijven is inderdaad heel belangrijk. En trosgierst :) Probeer hem daar een beetje mee te paaien. Dat heeft bij onze eigen (oppas-)valkjes altijd gewerkt :)